شناسهٔ خبر: 116222 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

تخلیه ۳ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی/ افزایش ۹۸ درصدی واردات گندم از این بندر

بندر شهید رجایی معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: عملیات تخلیه ۳ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصور خرمشکوه معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: این سه فروند کشتی حامل روغن خوراکی، گندم و شکر به مجموع تناژ ۱۲۴ هزار و ۷۲۱ تن در اسکله‌های کالای اساسی بندر شهید رجایی پهلودهی و عملیات تخلیه محموله‌های این کشتی‌ها آغاز شده است.

به گفته وی، هم اکنون چهار فروند کشتی در لنگرگاه بندر عباس درحال طی کردن فرآیند اسنادی خود هستند که یک فروند آن گندم با ظرفیت ۶۹ هزار تن، کشتی دوم حامل ۶۶ هزار تن جو و نیز دو فروند کشتی دیگر در مجموع حامل ۱۲۲ هزار تن ذرت هستند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، یک میلیون و ۶۰۱ هزار و ۷۱۲ تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷,۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش سازمان سازمان بنادر و دریانوردی، این مقام مسئول اضافه کرد: در این بین، گندم با ۹۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش‌ترین محصولی بوده که در بندر شهید رجایی تخلیه و به مقصد استان‌های هدف بارگیری شده است.