شناسهٔ خبر: 11625 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دیدار وزیر عمران و توسعه حمل و نقل اسپانیا با وزیر راه و شهرسازی؛

دعوت آخوندی از اسپانیایی‌ها برای حضور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در «حمل و نقل» و «مسکن»/ آنا پاستور: زمینه همکاری با ایران در حوزه قطارهای سریع‌السیر وجود دارد

وزیر راه و وزیر تو سعه اسپانیا وزیر عمران و توسعه حمل و نقل اسپانیا با وزیر راه و شهرسازی ایران دیدار و طرفین درباره توسعه همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های "حمل و نقل" و "مسکن و شهرسازی" با یکدیگر مذاکره کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران امروز دوشنبه ۱۶ شهریور بعد از دیدار وزیر عمران و توسعه حمل و نقل اسپانیا در نشست مطبوعاتی حاضر شد و با اشاره به حضور کشورهای مختلف در ایران طی ماه‌های گذشته گفت: در این دیدارها جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی در زمینه توسعه همکاری‌‌ها مذاکره کرد.

وی با بیان اینکه اسپانیا در حوزه راه‌آهن سریع‌السیر تجربه بسیار خوبی دارد، افزود: این کشور در زمینه سایر زیرساخت‌های حمل و نقلی از جمله حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی دارای شرکت های بسیار توانمندی است.

آخوندی با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری "حمل و نقل" و "مسکن و شهرسازی" طی روزهای یازدهم و دوازدهم مهرماه در ایران، ضمن دعوت از تمام شرکت‌های خصوصی و دولتی اسپانیا برای حضور در این همایش ادامه داد: قاعدتا این همایش از دو منظر برای جمهوری اسلامی ایران مهم است؛ نخست آنکه تمام پروژه‌ها در زمینه حمل و نقل و شهرسازی از طریق مناقصات بین المللی اجرا می‌شود و نکته دوم اینکه سرمایه گذاران خارجی در این همایش روش‌های تامین مالی خود را برای اجرای پروژه‌ها معرفی می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی از حضور هیأت اسپانیایی برای حضور در ایران تشکر کرد.

خانم آنا پاستور وزیر عمران و توسعه حمل و نقل اسپانیا نیز در این نشست مطبوعاتی ضمن تشکر از مهمان‌نوازی وزارت راه و شهرسازی ایران گفت: این ملاقات برای دولت اسپانیا، شرکت‌های دولتی و خصوصی این کشور بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در زمینه توسعه حمل و نقل و به ویژه راه‌آهن با کشور ایران همکاری خواهیم داشت گفت: امیدواریم در دوره جدید همکاری‌ها زمینه برای فعالیت و اجرای پروژه‌ها توسط شرکت‌های اسپانیایی فراهم شود.

وزیر عمران و توسعه حمل و نقل اسپانیا گفت: با توجه به اینکه اسپانیا در زمینه قطار سریع‌السیر و احداث زیرساخت‌های ریلی توسعه و پیشرفت قابل توجهی داشت و جزو کشورهای پیشرفته در زمینه حمل و نقل سریع‌السیر ریلی محسوب می‌شود یکی از زمینه های همکاری با کشور ایران در حوزه راه‌آهن و قطارهای سریع‌السیر است./

نظر شما