شناسهٔ خبر: 116328 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد اربعین استان مرکزی صورت پذیرفت:

تشریح خدمات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برای تسهیل سفرهای اربعین

ستاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در جلسه ستاد اربعین استان مرکزی به تشریح اقدامات بعمل آمده برای تسهیل سفرهای اربعین پرداخت

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، نظری معاون استاندار و جانشین رییس ستاد اربعین استان مرکزی گفت: همه دستگاه‌های استان در رابطه با برگزاری مراسم اربعین باید هماهنگی کامل با این ستاد را داشته باشند.

وی افزود: در کنار اعزام زائران به پایانه مرزی مهران، باید نسبت به مدیریت سایر سفرهای برون استانی نیز توجه شود تا خللی در جابه‌جایی مسافرین سایر نقاط کشور بوجود نیاید.

پزشک نیا دبیر ستاد اربعین استان نیز با اشاره به فعالیت ۱۷ موکب در سطح راه‌های استان گفت: این مواکب علاوه بر پذیرایی از زائران دارای فضای اسکان نیز هستند.

جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز ضمن تشریح اقدامات بعمل آمده برای تسهیل سفرهای اربعین گفت: با تشدید نظارت‌ها در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، تاکنون مشکلی درخصوص اعزام زائران به پایانه مرزی مهران نداشته‌ایم و عاشقان اباعبدالله الحسین می‌توانند هم بصورت حضوری و هم از طریق سامانه های خرید الکترونیکی، نسبت به خریداری بلیت اقدام نمایند.

وی گفت: ایمن سازی مسیرهای عبوری زائران از دو ماه پیش در استان مرکزی شروع شده و همچنان ادامه دارد که شامل بهسازی و روکش آسفالت، تعمیر و نصب روشنایی، خط کشی، ایمن سازی نقاط پر تصادف، رفع نقاط پرتگاهی، تکمیل تابلوهای ایمنی و... می‌باشد.

جهانی خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات تسهیل سفرهای اربعین، این اداره کل برای تشویق زائران بمنظور داشتن سفری ایمن پویشی تحت عنوان همراهان سفر ایمن را بمدت ۲۰ روز برگزار می‌کند که هدف از اجرای آن را تلاش برای ارتقای فرهنگ ایمنی و ترافیک و برگزاری مراسم آئینی و عاشورایی برای بهره‌مندی زائران کربلا برشمرد.