شناسهٔ خبر: 11635 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی:

تمدید مهلت انتخابات نظام مهندسی موثر است

انتخابات نظام مهندسی البرز عضو هیات مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی می‌گوید: برای تصمیم وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام انتخابات نظام مهندسی احترام قائلم و حتما در پس این تصمیم انگیزه‌ای وجود داشته که برای حال نظام مهندسی مثمرثمر است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي عبدالمجید سجادی نائینی به ایسنا گفت: البته ما افرادی را در نظام مهندسی می‌خواهیم که واقعا عاشق این حرفه باشند. لذا البته با توجه به زمان کافی ثبت نام اگر بنا بزرگان حوزه مهندسی واقعا به اعتلای این حرفه می‌اندیشیند زودتر برای ثبت نام اقدام می‌کردند.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت کاندیداتوری کارمندان دولت، کارکنان شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهر و روستا در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: این تصمیم وزیر یکی از بزرگ‌ترین و بهترین تصمیمات ایشان بوده است. البته آخوندی قبلا در نظام مهندسی هم تصمیمات سازنده و مفیدی می‌گرفتند.

عضو هیات مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی خاطرنشان کرد: این‌که شخصی به عنوان کارمند شهرداری قرار است قوانینی وضع کند که خودش درخصوص آنها اظهارنظر کند، مشکل‌ساز خواهد شد. نمی‌گوییم نظام مهندسی در تقابل با شهرداری است بلکه در تعامل با این ارگان است، لذا درست نیست که کارمندان شاغل شهرداری در نظام مهندسی حضور یابند.

به گفته سجادی نائینی، دیگر دلیل ضرورت جلوگیری از حضور کارمندان دولت در نظام مهندسی، نداشتن زمان کافی برای حضور در دو شغل مجزا است. ما در نظام مهندسی نیاز به کسانی داریم که وقت بگذارند اما عمده کارمندان نمی‌توانند به هر دو شغل برسند.

وی ادامه داد: هم چنین تصمیم گرفته شده تا کسانی که در دوره‌های قبل خلاف انجام داده‌اند کاندیدا نشوند که این تصمیم نیز بجا و صحیح بود. در هیات مدیره دوره‌های اول تا پنجم کوچک‌ترین وجهی به عنوان پاداش یا حق‌الزحمه دریافت نمی‌شد؛ مگر این‌که فردی در کمیسیون‌ها فعالیت می‌کرد. اما وقتی می‌شنویم که در دوره ششم، مبالغ میلیاردی به عنوان پاداش و حق‌الزحمه پرداخت شده، برای ما سنگین است.

نظر شما