شناسهٔ خبر: 11637 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مظاهریان در گفت‌‌و‌گو با پایگاه خبری تاكيد كرد:

انتخابات نظام مهندسی ساختمان ۱۶ مهر برگزار می‌شود/ اقدام وزارت‌ راه و شهرسازی در جهت مقابله با فساد كاملا قانونی است/ از تصمیم دستگاه قضا پیروی می‌کنیم

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از اجرای ابلاغیه اخیر آخوندی در برگزاری انتخابات نظام مهندسی خبر داد و گفت: انتخابات نظام مهندسی ساختمان برابر برنامه جدید در تاریخ ۱۶ مهرماه برگزار می‌شود.

حامد مظاهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت حقوقی ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی و احتمال تغییر و تحول در آن در دیوان عدالت اداری گفت: ابلاغیه و اقدام اخیر وزارت راه و شهرسازی در ممانعت از ورود کارکنان وزارت کشور٬ شهرداری‌ها و اعضای شورای شهر و روستا در انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی در جهت مقابله با فساد و انحصار٬ کاملا قانونی بوده و به قوت خود باقی است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: بنابراین آنهایی که تلاش می‌کنند تا ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی را ملغی‌ و بي‌اثر کنند، این اتفاق نخواهد افتاد و انتخابات برابر برنامه جدید در تاریخ ۱۶ مهرماه برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه محدودیت اعمال شده برای رد صلاحیت‌ شده‌ها به قوت خود باقی است٬ افزود: این ابلاغیه از سوی دیوان عدالت رد نشده است؛ البته هر تصمیمی که مراجع قضایی در این خصوص بگیرند، وزارت راه و شهرسازی و مسئولان آن کاملا مطیع خواهند بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی در خصوص پیگيری قضایی شکات این پرونده و تصمیم‌گیری دیوان عدالت اداری درباره شکایت از نظریه اخیر آخوندی، گفت: این قاضی دیوان عدالت اداری است که باید تصمیم بگیرد و شکات نیز می‌توانند با طی مراحل قانونی، به این نظریه اعتراض کنند؛ اما در حال حاضر نظریه وزير راه و شهرسازي در ممنوعیت کاندیداتوری افراد مذکور در انتخابات، به قوت خود باقی است و افراد مشمول موارد مذکور در نظریه اخیر آخوندی نمی‌توانند وارد انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان شوند. با این وجود وزارت راه و شهرسازی از هر تصمیمی که دستگاه قضایی اخذ کند، پیروی خواهد کرد./

نظر شما