شناسهٔ خبر: 116541 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان مطرح کرد؛

اهتمام ویژه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن دهاقان 

حمیدرضا اقالر،دهاقان،اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان گفت: با تلاش‌های بعمل آمده بخشی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان دهاقان در حال ساخت است.

حمیدرضا آقالر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ اظهار کرد: شهرستان دهاقان در جنوب غربی استان اصفهان قرار گرفته است که از شمال به شهرستان مبارکه، از جنوب به شهرستان سمیرم، از شرق به شهرستان شهرضا و از غرب به شهرستان بروجن (استان چهارمحال و بختیاری) محدود شده و در میانه محور بروجن – شهرضا واقع شده است.  

وی با اشاره به اهمیت سرعت بخشی به طرح نهضت ملی مسکن و رفع مشکل مسکن مردم این شهرستان اذعان داشت: بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن برای شهرهای دهاقان و گلشن ثبت نام کردند که تا کنون بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) بودند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان با بیان اینکه قطعه زمینی به مساحت ۳۰.۶ هکتار جهت این طرح درنظر گرفته شده اضافه کرد: علاوه بر این زمینی به مساحت ۱.۴ هکتار به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دهاقان تحویل شده و تعداد ۱۰۸ واحد در حال ساخت است.  

وی با اشاره به در حال انجام بودن مراحل اداری و تصویب طرح‌های تفصیلی شهرهای دهاقان و گلشن گفت: طرح‌ تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص می‌کند.  

آقالر بیان داشت: در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم، اراضی به مساحت تقریبی ۳۷۰ هکتار از اداره منابع طبیعی شهرستان دهاقان در حال تحویل به این اداره است و در مرحله طی روند قانونی تغییر نام اسناد مالکیت قرار دارد.