شناسهٔ خبر: 11661 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

جدول و نمودار تاخیرهای پروازی مرداد ماه در فرودگاه مهرآباد/ «آسمان» بر فراز تاخیرها

تاخیر در پرواز ۴ هزار و ۷۳۳ پرواز در مردادماه امسال توسط ۱۴ شرکت هواپیمایی فعال در فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام شد که شرکت هواپیمایی آسمان بیشترین تاخیرها را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرکت هواپیمایی آتا ایر در مردادماه امسال ۵۰۶ پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که ۱۹۸پرواز این شرکت معادل ۳۹ درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی آتا ۱۱ درصد از پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد. میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۲۸ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی آسمان ایر در مردادماه امسال ۶۱۶ پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که ۳۵۸ پرواز این شرکت معادل ۵۸ درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی آسمان ۱۳ درصد از پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد. میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۵۲ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی اترک‌ایر در مردادماه امسال ۵۴ پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که ۱۳پرواز این شرکت معادل ۲۴ درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی اترک‌ایر یک درصد از پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد. میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۲۰ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) در مردادماه امسال ۶۲۰ پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که ۴۰۸ پرواز این شرکت معادل ۶۶ درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی هما ۱۳ درصد از پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد. میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۴۶ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی ایر‌تور در مردادماه امسال ۲۸۵ پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که ۱۷۲ پرواز این شرکت معادل ۶۰ درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی ایرتور ۶ درصد از پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد. میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۴۸ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی پویا ایر که فقط پروازهای باری را انجام می‌دهد در مردادماه امسال ۷ پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که ۲ پرواز این شرکت معادل ۲۹ درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۲۶ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی تابان در مردادماه امسال ۲۸۹ پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که ۱۷۱ پرواز این شرکت معادل ۵۹ درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی تابان ۶ درصد از پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد. میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۴۲ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی حمل و نقل هوایی نفت در مردادماه امسال ۱۸۰ پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که ۱۰۸ پرواز این شرکت معادل ۶۰ درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی نفت ۴ درصد از پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد. میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۵۱ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی زاگرس در مردادماه امسال ۴۵۸ پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که ۱۵۵ پرواز این شرکت معادل ۳۴ درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی زاگرس ۱۰ درصد از پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد. میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۲۴ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی قشم‌ایر در مردادماه امسال ۳۶۹ پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که ۱۱۰ پرواز این شرکت معادل ۳۰ درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی قشم‌ایر ۸ درصد از پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد. میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۱۶ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی کاسپین در مردادماه امسال ۲۱۴ پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که ۶۴ پرواز این شرکت معادل ۳۰ درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی کاسپین ۵ درصد از پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد. میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۲۴ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی کیش ایر در مردادماه امسال ۳۳۲ پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که ۱۲۵ پرواز این شرکت معادل ۳۸ درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی کیش‌ایر ۷ درصد از پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد. میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۲۷ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی ماهان در مردادماه امسال ۶۹۴ پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که ۳۲۱ پرواز این شرکت معادل ۴۶ درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی ماهان ۱۵ درصد از پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد. میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۲۸ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی معراج در مردادماه امسال ۱۰۹ پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که ۳۰ پرواز این شرکت معادل ۲۸ درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی معراج ۲ درصد از پروازهای مهرآباد را به خود اختصاص داد. میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۱۶ دقیقه بود.

بر اساس این گزارش طبق نمودار زیر، شرکت هواپیمایی آسمان ۱۳ درصد از سهم پروازهای مهرآباد را در مردادماه به خود اختصاص داد که ۲۰ درصد از پروازهای این شرکت با تاخیر مواجه شد بنابراین بیشترین تاخیرهای پروازی را به خود اختصاص داد.

 

 

جدول تاخیرهای پروازهای خروجی مهرآباد در مرادماه ۹۴

شرکت‌های هواپیمایی

تعداد پروازهای خروجی

تعداد پروازخروجی تاخیر دار ۳۰ دقیقه و بیشتر

درصد پرواز تاخیردار نسبت به کل پروازها

سهم هر شرکت از کل پروازها (درصد)

میانگین تاخیر هر پرواز (دقیقه)

آتا

۵۰۶

۱۹۸

۳۹

۱۱

۲۸

آسمان

۶۱۶

۳۵۸

۵۸

۱۳

۵۲

اترک‌ایر

۵۴

۱۳

۲۴

۱

۲۰

هما

۶۲۰

۴۰۸

۶۶

۱۳

۴۶

ایرتور

۲۸۵

۱۷۲

۶۰

۶

۴۸

پویا ایر

۷

۲

۲۹

۰

۲۶

تابان

۲۸۹

۱۷۱

۵۹

۶

۴۲

نفت

۱۸۰

۱۰۸

۶۰

۴

۵۱

زاگرس

۴۵۸

۱۵۵

۳۴

۱۰

۲۴

قشم‌ایر

۳۶۹

۱۱۰

۳۰

۸

۱۶

کاسپین

۲۱۴

۶۴

۳۰

۵

۲۴

کیش ایر

۳۳۲

۱۲۵

۳۸

۷

۲۷

ماهان

۶۹۴

۳۲۱

۴۶

۱۵

۲۸

معراج

۱۰۹

۳۰

۲۸

۲

۱۶

مجموع

۴۷۳۳

 

میانگین تاخیر هر پرواز: ۳۲ دقیقه

نظر شما