شناسهٔ خبر: 116616 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خیزش گردوخاک در شرق، جنوب وجنوب‌غرب/افزایش نسبی دما طی ۳ روز آینده در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل

طوفان شن در سیستان و بلوچستان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش‌ پراکنده و گاهی رگبار و رعدو برق برای برخی استان‌های شمالی کشور از خیزش گردوخاک در شرق کشور و تداوم آن در جنوب‌غرب خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۱ شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا بارش‌های پراکنده همراه با رگبار و رعدو برقی در برخی از ساعت‌ها در ارتفاعات مازندران و گیلان و مناطقی از کرمان، جنوب یزد، شرق فارس، شمال هرمزگان رخ می‌دهد.

رفیعی ادامه داد: طی سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد و مجددا از چهارشنبه بعدازظهر تا جمعه با توجه به شمالی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر، نفوذ هوای خنک را به این مناطق خواهیم داشت که این شرایط برای استان‌های اردبیل، گیلان و بتدریج مازندران، گلستان، خراسان شمالی سبب بارش خواهد شد و این مناطق کاهش محسوس دما را نیز تجربه می‌کنند.

وی توضیح داد: دریای خزر مواج و متلاطم است. امروز در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و جنوب‌غرب وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک مورد انتظار است. از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه شرایط برای تشکیل گردوخاک بر روی کشور عراق فراهم است که انتقال آن برای شهرهای غربی و جنوب‌غربی پیش‌بینی شده است که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری است و در فیروزکوه در ساعات بعدازظهر بارش پیش‌بینی شده است. بیشنیه دمای پایتخت امروز ۳۱ درجه بالای صفر و کمیته دما ۲۱ درجه بالای صفر گزارش می‌شود.