شناسهٔ خبر: 11663 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

گروسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

انتقال بار ترافیکی جاده به ریل یک ضرورت است نه انتخاب/صدا و سیما به مزایای قطار حومه‌ای بپردازد

حسین گروسی نماینده مردم شهریار٬ شهرقدس و ملارد در مجلس٬ انتقال بار ترافیکی به ریل را یک ضرورت خواند و گفت: قطارهای حومه‌ای تهران باید بیشتر به مردم معرفی شوند البته حضور وزیر و پوشش خبری آن موجب افزایش مسافران شد.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با یادآوری حضور وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه در سفر ریلی تهران-شهرقدس-کرج در پنجشنبه ۱۲ شهریور٬ گفت: توقف‌گاه شهرقدس در این سفر به افتتاح رسید این اولین ایستگاه حومه‌ای تهران بود که در میان دو ایستگاه راه‌آهن تهران و کرج قرار دارد و بار ترافیکی زیادی را در میان این دو شهر به خود اختصاص می‌دهد.

انتقال بار ترافیکی جاده به ریل یک ضرورت است نه انتخاب

نماینده مردم شهریار٬ شهرقدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم زیاد ترافیک جاده‌ای در ورودی‌‌های شهر تهران افزود: انتقال به ریل بخشی از این حجم از بار ترافیکی که طبق گفته دکتر آخوندی روزانه ۱۱۷ هزار خودرو فقط از سمت کرج به تهران می‌آیند یک انتخاب نیست بلکه یک ضروت است.

وی ادامه داد: حمل و نقل ریلی یک حمل و نقل سبز٬ سازگار با محیط زیست٬ کم هزینه و ایمن و سریع بوده و از تمامی جهات به نفع کشور است که به سمت سرمایه‌گذاری در این حوزه حرکت کند؛ توسعه قطارهای حومه‌ای در اطراف کلانشهر تهران در کاهش آلودگی هوا نیز می‌تواند بسیار مناسب باشد.

گروسی با تأکید بر اتصال قطار حومه‌ای به متروی تهران گفت: طبق برنامه اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی قرار است با احداث زیرگذری سکوی ایستگاه راه‌آهن تهران به سکوی مترو متصل شود تا مسافران قطار حومه‌ای برای استفاده از مترو به سطح خیابان نیایند.

وی با بیان اینکه قطعا این اقدام که مقرر شده به زودی انجام شود در میزان استقبال مردم از قطارهای حومه‌ای تأثیرگذار خواهد بود٬ افزود: در حال حاضر ایراد بزرگ قطارهای حومه‌ای معرفی آن به مردم است متأسفانه بسیاری از مردم در جریان راه‌اندازی این قطار حومه‌ای نیستند.

قطارهای حومه‌ای تهران به مردم معرفی نشده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه‌های بالای ساخت خطوط ریلی افزود: برای اطلاع‌رسانی عمومی با نشریات محلی٬ صدا و سیما و سایر رسانه‌ها مذاکراتی شده که البته نیاز است صدا و سیما به شکل ویژه‌ای به این مسئله بپردازد و علاوه بر تبلیغ مزایای استفاده از حمل و نقل ریلی٬ ساعات حرکت قطارها و میزان سیر آنها به اطلاع عموم برسد.

گروسی اظهار کرد: البته پس از حضور دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی و پوشش خبری راه‌اندازی قطار تهران-شهرقدس-کرج-هشتگرد-قزوین و افتتاح توقف‌گاه شهرقدس استقبال مناسب‌تری از این خط حومه‌ای صورت گرفته است و چنانچه مردم بیشتر در جریان نحوه حرکت این قطارها قرار گیرند استقبال‌‌ چندین برابری صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس قیمت در نظر گرفته شده برای بلیت این خط ریلی را بسیار مناسب دانست و گفت: نرخ بلیت این  قطارها در قیاس با حمل و نقل جاده‌ای به صرفه بوده و چنانچه این قطارها به درستی به مردم معرفی شوند استقبال بهتری از آن‌ها صورت می‌گیرد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه ۱۲ شهریور به همراه سید حسین هاشمی استاندار تهران، محسن پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و حسین گروسی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در سفر ریلی یک روزه‌ به استان البرز در جریان جزئیات روند اجرایی پروژه افزایش خطوط راه‌آهن تهران-کرج و نحوه استقبال مردم از قطار حومه‌ای تهران-شهرقدس-کرج-هشتگرد-قزوین قرار گرفت/.

نظر شما