شناسهٔ خبر: 116640 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار کرمانشاه؛

بازگشت زائران به کشور از پایانه مرزی خسروی شبانه‌روزی است

ستاد اربعین - پایانه مرزی خسروی استاندار کرمانشاه گفت: بازگشت زائران از مرز رسمی خسروی به کشور شبانه‌روزی است و زائران هر ساعتی که خود را به منذریه در عراق برسانند می توانند از طریق مرز خسروی وارد کشور شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)  بهمن امیری مقدم گفت: تاکنون نزدیک به ۲۰۰هزار زائر از پایانه مرزی خسروی عازم عراق شده‌اند و بیش از ۲۷ هزار نفر نیز از طریق این گذرگاه بین المللی به کشور بازگشته‌اند.

وی اظهار داشت: اقدامات انجام شده، هماهنگی و همکاری بین عوامل مختلف، شرایط خوبی حاکم کرده و تا اربعین هر قدر ورودی و خروجی زائر داشته باشیم هیچ مشکلی نداریم و در نقطه صفر مرزی ورود زائران به سمت کشورمان زیاد است.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه پایانه مرزی خسروی یک مرز روان است، ادامه داد: در بحث خروج زائران ما محدودیت های ساعتی داریم و خروج زوار از ساعت ۵ صبح تا ۶ بعد از ظهر انجام می شود و زواری که وارد قصرشیرین و خسروی می شوند از امنیت کامل حضور دارند و در پایانه نیز احترام خاصی برای زائران برخورداریم و مواکب نیز به اندازه کافی دایر است و خدمات رسانی به آن ها انجام می شود.

امیری مقدم ادامه داد: در چند روز قبل ازدحام شدید زائران را داشتیم که از خیل مشتاقان امام حسین(ع) در مرز خسروی خوشحال بودیم و خدمتگزاری به این زوار برای مسوولان و مردم استان کرمانشاه یک توفیق خاصی است.

او گفت: اکنون  در پایانه مرزی خسروی برای زائران چه این طرف و چه آن سوی مرز مشکلی نداریم و مسیر زائران را تا پایانه کوتاه کردیم و همه کنار زائران بودیم و در صحبتی که با زوار داشتیم از خدمات ارائه شده در پایانه مرز خسروی راضی بودند.

امیری‌مقدم در پایان افزود: اتوبوس نیز به تعداد کافی در مرز برای انتقال زائران از پایانه مرزی خسروی تا سه راهی نصرآباد در قصرشیرین مستقر شده و در بحث انتقال زائران نیز توسط اتوبوس ها به استان های مقصد نیز مشکلی نداریم.

انتهای پیام/