شناسهٔ خبر: 11665 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست کمیته ویژه ستاد بازآفرینی شهر قزوین مطرح شد؛

مطالعات و طرح‌هاي پيش‌بيني شده برای زنده سازی محله دیمج استان قزوين می‌تواند الگویي مناسب باشد

جلسه ستاد بازآفرینی قزوین جلسه هماهنگی ستاد بازآفرینی، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان قزوین با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی و شهردار قزوین در سالن جلسات معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محمد سعید ایزدی در این جلسه با تاکید بر همراهی همه دستگاههای متولی و توافق بر یک برنامه اصولی در خصوص بازآفرینی شهر قزوین گفت: جلسات ستاد بازبینی به صورت مرتب تشکیل شده و در هر جلسه تحقق مصوبات قبلی مورد پیگیری و پایش قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت کار در این حوزه تمرکز بر روی طرح های زود بازده و کوچک مقیاسی است که در مدت کوتاهی مردم تاثیر اجرای آن را در زندگی خود ببینند و در اجرای طرح های بزرگتر مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهرسازی ایران با اشاره به حرکت های خوب انجام شده در قزوین و تهیه برنامه های مدون و مصوب بازآفرینی شهری اظهار کرد: مطالعات انجام شده برای زنده سازی محله دیمج و طرح های پیش بینی شده بسیار قابل توجه است و می تواند به عنوان یک الگوی مناسب در این حوزه در جلسات ستاد بازآفزینی سایر استانها نیز مطرح شود.

  استاندار قزوین نیز با تاکید بر اهمیت موضوع بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری در این جلسه عنوان کرد: اولین گام برای ورود به این حوزه و هرگونه اقدامی، اعتماد سازی بین مردم است چرا که اگر مشارکت و حمایت اهالی بافت را ندا شته باشیم توفیقی در کار نخواهیم داشت.                                                                                                                

مرتضی روزبه افزود: طرح و برنامه ها طوری هدایت و اجرا شوند که علاوه بر لذت بخش بودن محلات و بافت های تاریخی برای گردشگران و علاقمندان، ساکنان و اهالی این مناطق نیز از زندگی در محله خود احساس رضایت و آرامش داشته باشند.

روزبه با اشاره به چند موضوع خاص در شهر که ظرفیت و قابلیت نوسازی و بهسازی را دارند اظهار داشت: تصمیمات و برنامه ها باید کوتاه مدت بوده و در زمان کوتاهی نتیجه خود را نشان دهند، بنابراین باید از حرکت به سمت کارها و پروژه های بزرگ و نشدنی  خودداری کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه با ارایه توضیحاتی در خصوص فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته در این حوزه اظهار داشت: همه نیروها و ظرفیت ها باید بسیج شده و از انجام کارهای جزیره ای پرهیز شود.

مانی فر افزود:  بهتر است در این نشست ها  برنامه ای تدوین شود و بعد از آن همه نهادهای متولی بر اساس همان طرح و برنامه حرکت کنند.

دبیر ستاد بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری گفت: مقرر گردید کمیته ای متشکل از معاون عمرانی استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی، شهردار و مدیر کل میراث فرهنگی در زیر مجموعه ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده و نارکارآمد شهری استان تشکیل شده و پیش از برگزاری جلسات اصلی ستاد، مسایل مختلف را مورد بررسی و توجه قرار داده و موارد را رفع کنند./

نظر شما