شناسهٔ خبر: 116656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد؛

پایانه مرزی خسروی برای موج بازگشت زائران اربعین آماده است

کرمی - مدیر کل کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تردد زائران در محورهای منتهی به پایانه مرزی خسروی اعلام کرد که آمادگی لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی(ع) از مرز خسروی به کشور وجود دارد و زیر ساخت‌ها فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)  فریبرز کرمی اظهار داشت: اکنون تردد زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی خسروی در حال انجام است اما با توجه به بالا بودن حجم ترددها کمی به کندی انجام می شود و زائران برای خروج از کشور باید کمی صبر کنند.

وی با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت پارکینگ خودرو ها در مرز خسروی گفت: پیش بینی پارکینگ برای ۵۰ هزار خودرو در مرز خسروی کرده بودیم که اکنون این ظرفیت پر شده است؛ چند پارکینگ دیگر نیز در طول مسیر خسروی در نظر گرفته شده که زائران می توانند پیش از رسیدن به قصرشیرین از آنها استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به افزایش قابل توجه تردد زائران، توضیح داد: میزان تردد زائران اربعین در محورهای منتهی به مرز خسروی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است که حجم قابل توجهی را شامل می شود.

کرمی به اعزام به اتوبوس ها به کشور عراق برای جابجایی زائران اربعین حسینی در این کشور اشاره کرد و گفت: براساس آمارها ۲۳۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین حسینی به کشور عراق رفته اند تا در روند جابجایی زائران تسهیل ایجاد شود.

به گفته وی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس نیز در استان کرمانشاه روند جابحایی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای خسروی و مهران و بر عکس را انجام می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای تسهیل در تردد ها از یگان های ارتش و سپاه کمک گرفته شده است، گفت: برنامه ریزی های لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز خسروی به مرز استان و از آنجا به دیگر نقاط کشور انجام شده است و به نظر می رسد مشکلی در این زمینه احساس نشود.

انتهای پیام/