شناسهٔ خبر: 116677 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

تکمیل کریدورهای ریلی در قرارداد با پیمانکاران ایرانی آغاز می‌شود

تعیین تکلیف پروژه های ریلی وزیر راه و شهرسازی در نشست با معاون اجرایی رییس‌جمهور از آغاز به تکمیل کریدورهای ریلی در یک ماه آینده خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در یک ماه آینده تکمیل کریدورهای ریلی در قرارداد عمده‌ای که با پیمانکاران ایرانی بسته خواهد شد آغاز شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۱ شهریور در حاشیه نشست با معاون اجرایی رییس جمهور خصوص تصمیم‌گیری برای تکمیل پروژه‌های ریلی کشور به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی وظیفه اجرای پروژه‌های مهم ریلی کشور را برعهده دارد و با تمام توان در اجرای مصوبات و تصمیم‌های رییس جمهوری گام برمی‌دارد.

عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار امیدواری کرد: تلاش می‌کنیم در یک ماه آینده تکمیل کریدورهای ریلی در قرارداد عمده‌ای که با پیمانکاران ایرانی بسته خواهد شد آغاز شود و در زمان‌بندی مشخص شده برای پروژه‌های متعدد کار آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی بر تلاش وزارت راه و شهرسازی برای انجام تعهدات در حوزه تکمیل پروژه‌های بزرگ ریلی تاکید کرد.  

قاسمی ضمن تقدیر از تلاش‌های معاون اجرایی رییس‌جمهوری در نشست پیگیری پروژه‌های ریلی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد مصوبات نشست امروز با معاون اجرایی رییس جمهوری، اجرایی و عملیاتی شود.

گفتنی است، فعال کردن کریدور شمال - جنوب با هدف توسعه تجارت با همسایگان از برنامه‌های دولت سیزدهم است. به گفته معاون حمل‌و نقل وزیر راه برای تکمیل آن نیاز است راه‌آهن رشت - آستارا هرچه سریعتر تکمیل شود؛ در این ارتباط قرار است با سرمایه‌گذاری روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران این حلقه مفقوده کامل و به شبکه ریلی ایران به جمهوری آذربایجان متصل شود.

انتهای پیام/