شناسهٔ خبر: 116684 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم خبر داد؛

طرح تفصیلی سمیرم در دست تهیه است

حسین منصورزاده - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم با اشاره به اینکه طرح تفصیلی شهر سمیرم در دست تهیه است. گفت: شهرهای سمیرم، حنا، کمه و ونک دارای طرح جامع مصوب هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسین منصورزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری این شهرستان با بیان اینکه شهرستان سمیرم دارای شش شهر است اظهار داشت: در حال حاضر شهر سمیرم دارای طرح جامع مصوب سال ۱۳۹۸ بوده و طرح تفصیلی آن نیز در دست تهیه است.  

وی با اشاره به اینکه شهرهای بیده و فتح آباد از شهرهای جدید این شهرستان هستند افزود: برای شهر بیده، نقشه پایه تهیه و تصویب شده و طرح هادی آن در حال تهیه است و نقشه پایه شهر فتح آباد نیز در دست تهیه بوده همچنین شهرهای حنا، کمه و ونک دارای طرح جامع مصوب هستند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم بیان داشت: در این شهرستان بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن بودند که با بررسی‌های بعمل آمده بیش از یکهزار و ۶۰۰ نفر حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) هستند.  

وی اضافه کرد: در راستای تامین زمین برای اجرای این طرح، در شهر سمیرم تغیر نمایندگی زمینی به مساحت ۱.۶ هکتار (اراضی مازاد جهاد کشاورزی - انبار جهاد کشاورزی) و در شهر بیده زمینی به مساحت ۱.۵ هکتار از منابع طبیعی به نام سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد.  

منصورزاده ادامه داد: برای شهرهای ونک، کمه و حنا اراضی ملی درون محدوده جهت تغییر نمایندگی درحال طی مراحل نهایی بوده و در شهر فتح آباد نیز زمینی به مساحت ۴.۶ هکتار به صورت موردی در خواست تغییر نمایندگی شده است.   

وی اذعان داشت: این اداره مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده در سال جاری ۲۵ فقره سند مالکیت تک برگ اراضی ملی این شهرستان را در راستای تثبیت مالکیت دولت اخذ کرده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم با اشاره به اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت اراضی این شهرستان در جلوگیری از تصرف دو هزار متر مربع از اراضی ملی گفت: در نتیجه اقدامات و تلاش‌های بعمل آمده و طی اجرای حکم قطعی قضایی ۱۱ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از ید غیرقانونی متجاوزان خارج، رفع تصرف و به بیت المال اعاده شد.