شناسهٔ خبر: 11669 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان:

ابلاغيه انتخابات نظام مهندسی ساختمان باید چند سال پیش صادر می‌شد

ساختمان سازی عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه سازمان‌های نظام مهندسی ماهیت غیردولتی دارند، گفت: منع حضور مهندسان بخش دولتی در هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی شروع خوبی است که باید از سالهای پیش در حوزه ساخت و ساز کشور اتفاق می افتاد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي کامران گودرزی به ایرنا گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته سازمان های نظام مهندسی غیردولتی مردم نهاد، به عنوان حیات خلوت مدیران بخش های دولتی و عمومی بود تا هرکاری که به دنبال آن هستند، در این سازمانها انجام دهند.

وی با بیان آنکه حوزه ساخت و ساز حریم بخش خصوصی کشور است، گفت: با ورود مهندسان بخش دولتی به این حریم سیاست های بخش دولتی و عمومی در این حوزه به مورد اجرا گذاشته می شد در حالی که ضوابط و مقررات این اجازه را به آنان نمی داد.

گودرزی با اشاره به تمدید ۳ روزه عضویت داوطلبین در هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی، اظهار داشت: به جای سه روز بهتر بود وزیر راه و شهرسازی ۱۵ روز این مهلت را تمدید می کردند تا افراد شایسته غیردولتی برای نخستین بار برای عضویت در هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی تشویق شوند.

این عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران تصریح کرد: بدون تردید با ورود مهندسان شایسته در هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی شاهد تحولات خوبی در حوزه ساخت و ساز کشور خواهیم بود، زیرا یکی شدن ناظر و مجری در این حوزه تاکنون مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

گفتنی است، با تایید صلاحیت نامزدهای عضویت در هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی توسط هیات های نظارت، انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی از روز ۹ مهر ماه سال جاری به ۱۶ مهر موکول شد.

نظر شما