شناسهٔ خبر: 116733 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان خبر داد: 

موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با ایجاد دبیرخانه مستقل کارگروه زیربنایی لارستـان

شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با انتزاع دبیرخانه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست اداره کل راه و شهرسازی لارستان از استان فارس موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با انتزاع دبیرخانه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست اداره کل راه و شهرسازی لارستان از استان فارس موافقت کرد.

 شبانی اظهار داشت : حسب قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ١٣٨٣ به منظور هماهنگی و تصمیم‌گیری در امور برنامه‌ریزی، توسعه و عمران استانها و نظارت بر آنها و هدایت و تصویب طرحها در چهارچوب سیاستها و برنامه‌های مصوب در کلیه استانهای کشور، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کارگروههای تخصصی برابر آیین‌نامه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کارگروههای تخصصی مصوب نامه شماره ١١٠٣٤/ت٣٤٩١٨ هـ مورخ ١٣٨٥/٠٢/٠٩ بنا به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و به استناد تبصره (١)ماده (٧٠) تنفیذی قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به ریاست استاندار و در غیاب ایشان به ریاست یکی از معاونان استانداری به انتخاب استاندار در محل استانداری تشکیل می‌شود.  

وی گفت:  بر این اساس اعضای شورای برنامه ریزی  شخصاً ملزم به شرکت در جلسات هستند که با حضور حداقل دو سوم اعضای صاحب رأی رسمیت می‌یابد و تصمیمات آن با رأی موافق اکثریت اعضای حاضر دارای حق رأی اتخاذ می‌شود. مصوبات پس از ابلاغ برای دستگاههای اجرایی و ستادی استان لازم ‌الاجرا است.

وی تاکید کرد : وظایف کارگروه فوق الذکر طرحهای توسعه و عمران شهری، مجموعه های شهری، طرح های جامع ناحیه ای، طرح های بهسازی، نوسازی و مرمت بافتهای قدیمی و فرسوده استان به استثنای وظایف کمیسیون ماده ٥ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تأسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهر ها، طرح های هادی و جامع شهرها، طرح های فضاهای شهری (طراحی شهری) و روستایی، برنامه های بهینه سازی مصرف انرژی در استان در چارچوب اهداف، برنامه‌ها و سیاستهای بخش انرژی کشور و ... می باشد.

شبانی خاطرنشان کرد: تاکنون انجام امور وظایف دبیرخانه ای این کارگروه به صورت مشترک با اداره کل راه و شهرسازی استان فارس صورت می پذیرفت که با مکاتبات صورت گرفته و پیگیری های مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و موافقت ریاست محترم سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان فارس بدلیل وسعت ٢٧ هزار کیلومتری حوزه استحفاظی این اداره کل در هفت شهرستان جنوبی استان فارس و بُعد مسافت تا مرکز استان با انتزاع دبیرخانه این کارگروه از استان فارس موافقت گردید و از این پس مدیرکل راه و شهرسازی لارستان دبیر کارگروه خواهد بود.