شناسهٔ خبر: 116796 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش باران در سواحل خزر و کاهش ۱۰ درجه ای دما در اردبیل/ آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم

جاده بارانی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران در استان‌های ساحلی خزر از کاهش ۱۰ درجه ای دمای اردبیل در پنجشنبه خبرداد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آتی، گفت: از بعدازظهر امروز و فردا پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و رعدو برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود. این مناطق کاهش دما را هم تجربه خواهند کرد.

به گفته رفیعی طی این مدت دریای خزرمواج و متلاطم خواهد بود و بیشترین کاهش دما در روز پنجشنبه در استان اردبیل رخ خواهد و کاهش ۱۰ درجه ای دما را نسبت به امروز خواهد داشت.

وی افزود: از روز جمعه تا یکشنبه بارش‌ها به صورت پراکنده  و خفیف در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر  ادامه خواهد داشت. این شرایط جوی را فردا برای استان خراسان شمالی انتظار داریم.

وی افزود: طی دو روز آینده در مناطقی  از استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان احتمال پدیده گرد و خاک وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی  یادآور شد: فردا پنچشنبه در استان‌هایی که در دامنه جنوبی البرز مرکزی واقع شده اند، وزش باد شدید پدیده غالب است که گاهی اوقات سبب گرد وخاک خواهد شد. این شرایط روز جمعه و شنبه در شرق کشور پیش بینی می شود.

رفیعی بیان کرد: روزهای جمعه و شنبه آب‌های خلیج فارس بدلیل وزش باد شدید مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز صاف است که در بعد ازظهر قسمتی ابری خواهد شد و گاهی با وزش باد همراه خواهد داشت.

رفیعی گفت: بیشینه دمای تهران در گرمترین ساعت به ۳۳ درجه بالای صفر خواهد رسید که  نسبت به دیروز یک درجه افزایش دما خواهد داشت و کمینه دما به ۲۲ درجه  بالای صفرمی رسد.