شناسهٔ خبر: 11680 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان:

برخی به دنبال اختلاف و تفرقه هستند/ دلسوزان نظام مهندسی ساختمان شفاف‌سازی کنند/ ابلاغیه وزیر راه کاملا قانونی است

علی بنیادی نژاد باید مراقب بود که تصمیم وزیر راه وشهرسازی در منع حضور افراد غیر در نظام مهندسی باعث دو قطبی شدن این مجموعه نشود و اعضا و دلسوزان در نظام مهندسی با شفاف‌سازی امور با این تصمیم همراه شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رییس شورای انتظامی نظام مهندسی با تاکید بر اینکه برخی از مخالفت‌ها با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی را نباید به نام اعضای نظام مهندسی نوشت، گفت: باید مراقب بود تا با این تصمیمات که ریشه و هدفی درست دارند، اختلاف و تفرقه در درون سازمان دامن زده نشود.

علی بنیادی نژاد در گفتگو با اسکان نیوز با تاکید بر اینکه ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در منع حضور کارکنان وزارت کشور شوراها و شهرداری‌ها در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی کاملا قانونی است، گفت: قطعا دیوان عدالت اداری به عنوان یک مرجع ذی صلاح و قانونی، در مورد مسائل حقوقی و قضایی این ابلاغیه و ملاحظات دیگر آن بررسیهای لازم را داشته و عدم لغو آن پیامی در تائید این تصمیم وزیر راه و شهرسازی بوده است و بهتر است دوستان در سازمان نظام مهندسی در مورد این مسائل حقوقی دیگر اظهار نظری نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه این مرجع حقوقی استدلالهای وزیر را برای ابلاغ این دستور پذیرفته و قبول دارد که این ابلاغیه می تواند چه اثرات مثبتی را برای سازمان نظام مهندسی داشته باشد، اظهار کرد: یکی از مواردی که در تصمیم جدید برای دادن مهلت سه روزه ثبت نام مجدد داده شده، مهلت برای تائید صلاحیت افراد جدید است که باید مورد توجه جدی قرار گیرید. این افراد جدید باید مورد تائید صلاحیت چهارگانه قرار گیرند و سوال اینجاست که آیا در فاصله ۳ روز می توان این تائید صلاحیت را انجام داد یا نه؟ در عین حال این نگرانی وجود دارد که باز هم پای افرادی که صلاحیت لازم را ندارند به نظام مهندسی باز شود.

بنیادی نژاد با اشاره به مخالفتهای مختلفی که در روزهای گذشته با ابلاغیه وزیر صورت گرفته است، گفت: برخی از افراد برخوردی سیاسی با موضوع داشته و به هر قیمتی به دنبال نقد و کوبیدن وزیر راه و شهرسازی هستندو نباید این افراد را با جامعه مهندسان در یک گروه قرار داد. گروه دیگری هم هستند که سالها برای سازمان نظام مهندسی در مسئولیتهای مختلفی کار کرده اند و حالا به این اقدام وزیر نقد دارند و قطعا باید این گروه از افراد را قانع کرد تا متوجه حساسیت موضوع شوند.

کارشناس رسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: باید مراقب بود که تصمیم وزیر راه وشهرسازی در منع حضور افراد غیر در نظام مهندسی باعث دو قطبی شدن این مجموعه نشود و اعضا و دلسوزان در نظام مهندسی با شفاف سازی امور با این تصمیم همراه شوند.

وی تاکید کرد که سازمان نظام مهندسی بیش از ۲۰ سال سابقه دارد و در این سالها نیروهای خوبی را در درون خود پرورش داده و حالا باید مراقب بود که با این تصمیمات که ریشه و هدفی درست دارند ، اختلاف و تفرقه در درون سازمان دامن زده نشود.

نظر شما