شناسهٔ خبر: 116851 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن قم خبر داد:

اجرای حدود ۴ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در شهر قم/۵۰۰ واحد احداث شده تا پایان سال جاری در استان بهره‌برداری می‌شود/صدور ۲۰ هزار جلد سند

داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن قم با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهر قم در حال اجراست از بهره‌برداری بیش از ۵۰۰ واحد تا پایان سال خبر داد.

داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از فعالیت‌های آن بنیاد را در استان در بخش اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد، صدور سند برای واحدهای مسکونی فاقد سند در روستاها و شهرهای کوچک و همچنین اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی استان اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن قم گفت: ۴ هزار واحد مسکونی در استان قم شروع شده است که بخش عمده‌ای از آنها که بیش از ۳ هزار واحد است در شهر قم و حدود ۲۸۰ واحد در شهرهای کوچک استان در حال اجراست. در هفته های گذشته ۱۸۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شهر قم تکمیل و بهره‌برداری شد. مقرر شده است تا در دو ماه آینده ۹۶ واحد و بهمن ماه ۲۹۶ واحد دیگر نیز تحویل شود.

صدور ۲۰ هزار جلد سند روستایی در استان

بلدی در خصوص صدور سند به واحدهای مسکونی فاقد سند در روستاها و شهرهای کوچک توضیح داد: در حدود ۲۰ هزار جلد سند روستایی و شهری کوچک تاکنون در استان صادر شده است. در برنامه است تا ۲ هزار جلد سند برای سال جاری صادر شود که حدود ۶۰۰ واحد صادر شده و باقیمانده نیز در ماه‌های آتی انجام شود.

مقاوم‌سازی ۹ هزار و ۵۰۰ واحد غیرمقاوم استان

وی در خصوص اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی گفت: تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ واحد در روستاها مقاوم‌سازی شده است که تقریبا ۵۰ درصد است. در برنامه است تا سالانه یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق تحت مسئولیت بنیاد مقاوم سازی شود.