شناسهٔ خبر: 116915 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

۲ هزار واحد روستایی نهضت ملی در زنجان بهره‌برداری می‌شود/صدور ۸۹ جلد سند در روستاها و شهرهای کوچک

رضا خواجه ای بنیاد مسکن زنجان مدیرکل بنیاد مسکن زنجان با اعلام اینکه کار عملیات اجرایی ۴ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در استان آغازشده است، گفت: به زودی حدود ۲ هزار واحد روستایی نهضت ملی آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه  خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان زنجان تحت مسئولیت بنیاد مسکن استان قرار دارد که در ثبت‌نام از متقاضیان حدود ۴ هزار نفر به عنوان متقاضی موثر شناخته شدند. تاکنون عملیات اجرایی یکهزار و ۷۰۰ واحد آغاز شده است. همچنین برای تعداد یکهزار و ۵۰۰  متقاضی موثر دیگر به تازگی زمین احصا و تخصیص یافته که طراحی واحدهای این تعداد نیز شروع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان ادامه داد: به زودی تعدادی از واحدها در برخی شهرستان‌ها آماده افتتاح  می‌شود. همچنین بیشتر واحدهایی که کار اجرایی آنها آغاز شده در مرحله سفت کاری قرار دارند.

مقاوم‌سازی ۵۵ درصد واحدهای مسکونی غیرمقاوم استان

خواجه‌ای در خصوص اجرای طرح ویژه بهسازی واحدهای مسکونی روستایی بیان کرد: تاکنون ۵۵  درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است. سال گذشته ۴ هزار و ۳۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که عملیات اجرایی تعداد واحدهای معرفی شده برای تسهیلات با پرداخت تسهیلات آغاز شد. همچنین حدود ۲ هزار واحد مسکونی آماده بهره برداری است.

صدور ۸۹ جلد سند در روستاها و شهرهای کوچک

وی با اعلام این مطلب که برای ۷۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده  است، توضیح داد: برای سال جاری برنامه ریزی شده تا برای ۳ هزار واحد مسکونی فاقد سند، اسناد مالکیت صادر شود. تاکنون برای حدود ۷۹ هزار واحد مسکونی در روستاها و ۱۰ هزار واحد مسکونی شهری سند مالکیت صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: به تازگی با ابلاغ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی مشکلاتی برای دریافت تسهیلات برای متقاضیان روستایی در روستاهایی زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ایجاد شده که امیدواریم درخصوص این افراد نیز گره گشایی انجام بشود.