شناسهٔ خبر: 116959 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا خبر داد؛

برخورداری شهرستان شهرضا از طرح جامع مصوب

غلامرضا سبزواری شهرضا / اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا با بیان اینکه شهرهای شهرضا و منظریه دارای طرح جامع مصوب هستند گفت: مراحل تهیه و تصویب طرح تفصیلی این دو شهر در حال حاضر با برگزاری جلسات کمیته کارشناسی در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ غلامرضا سبزواری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری این شهرستان اظهار داشت: طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که علاوه بر ارائه اسناد نقشه‌ای، ضوابط مربوط به حفظ و ارتقای کیفیت محیطی مناظر طبیعی، تاریخی و مصنوع را نیز وضع می‌کنند.  

وی افزود: این شهرستان دارای دو شهر شهرضا و منظریه بوده که هر دو این شهرها طرح جامع مصوب دارند و و مراحل تهیه و تصویب طرح تفصیلی آن‌ها در حال حاضر با برگزاری جلسات کمیته کارشناسی در دست اقدام است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا با بیان اینکه طرح های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند گفت: اقدامات این اداره در راستای تهیه طرح‌های تفصیلی شامل انجام بازدیدها با همکاری شهرداری، بررسی و تایید  نقشه‌های وضع موجود، شناسایی و معرفی اراضی دولتی، شرکت در جلسات مربوطه و ... بوده است.  

وی بیان داشت: این اداره با هدف پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی همچنین مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده درسال جاری ۲۰ فقره سند مالکیت تک برگ اراضی ملی این شهرستان را در راستای تثبیت مالکیت دولت اخذ کرد.  

سبزواری با اشاره به اخذ صورتجلس تفکیکی به تعداد ۲۰ پلاک ثبتی بر روی اراضی تحت مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد: در سال جاری تعداد ۵۰ فقره سند دفترچه‌ای اراضی دولتی این شهرستان به اسناد تک برگی تبدیل شده است که این اقدام از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک جلوگیری می‌کند و سد راه سودجویان حوزه اراضی می شود.  

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شهرضا بوده و اقدام به ثبت نام کردند عنوان کرد: پنج هزار و ۶۲۵ نفر از افراد واجد شرایط، به مرحله تائید نهایی رسیده‌اند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا اذعان داشت: برای تأمین زمین، قانون جهش تولید مسکن، ۳۰۰ هکتار از اراضی دولت به محدوده شهرستان شهرضا و ۵۰ هکتار به شهر منظریه الحاق می‌شود.