شناسهٔ خبر: 116975 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن وساختمان اداره کل راه‌ و شهرسازی استان خبر داد:

رد صلاحیت ۳۰ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در مازندران

سید عباس رهگشای معاون مسکن وساختمان اداره کل راه‌ و شهرسازی مازندران از پایان بررسی صلاحیت ۱۴۵ هزار و ۲۲۰ نفر از ثبت‌نام شدگان طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران): سیدعباس رهگشای گفت: از این تعداد نام ۳۰ هزار و ۱۰۱ نفر از این متقاضیان به علت نداشتن شرایط قانونی حذف شده است.

معاون مسکن وساختمان افزود: در مجموع حدود ۱۱۵ هزار و ۱۱۹ هزار متقاضی در استان صلاحیت اولیه برای بهره‌مندی از تسهیلات و خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن را کسب کردند که از این تعداد ۷۰ هزار و ۱۲۶ نفر سهم ۴۰۰ میلیون ریالی خودشان را برای خانه دار شدن پرداخت کرده‌اند.

وی سهم مازندران برای نخستین سال اجرای طرح نهضت ملی مسکن را ساخت ۳۸ هزار واحد مسکونی اعلام و بیان کرد: با توجه به استقبال چشمگیر مازندرانی ها در پرداخت سهم مالی خودشان، آمادگی برای ساخت تعداد بیشتری خانه در سال اول وجود دارد.

رهگشای اظهار داشت: بیشترین میزان استقبال از طرح نهضت ملی مسکن در استان را مربوط به ساری، بابل و آمل اعلام کرد و گفت: در مجموع حدود ۲۵ درصد از افراد واجد شرایط و احراز صلاحیت شده در این طرح، شهروندان این سه شهرستان بزرگ مازندران هستند.

رهگشای با اظهار این که کمترین استقبال از نام نویسی در طرح مربوط به جویبار و گلوگاه بوده است، تصریح کرد: در مجموع ۲‌هزار و ۸۰۳ نفر در جویبار و یک‌هزار و ۹۲۵ نفر هم در گلوگاه برای خانه دار شدن در قالب نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: روند اعطای تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان مرکز استان و ۳۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان دیگر شهرستان‌های مازندران که تمام شرایط اداری و احراز صلاحیت طرح نهضت ملی مسکن را طی کرده‌اند، در حال انجام است و تاکنون ۸۰ میلیارد تومان به این متقاضیان پرداخت شد.