شناسهٔ خبر: 116998 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد :

۱۰ درصد از مسکن های طرح نهضت ملی در استان فارس احداث می شود

10 درصد از مسکن های طرح نهضت ملی در فارس احداث می شود مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: ۱۰ درصد از مسکن های طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس احداث و به مردم تحویل داده می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس) ؛ محمودرضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: عملیات احداث مسکن‌های طرح نهضت ملی در تمام شهرهای زیر صد هزار نفر جمعیت آغاز شده است.

وی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه ۴۲۳‪ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموه که تعداد ۱۳۷‪هزار نفر از آنان واجد شرایط لازم برای دریافت مسکن هستند، اظهار کرد: حدود ده درصد از مسکن های طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس احداث و به مردم تحویل داده می شود.

طالبان گفت: مسکن های طرح نهضت ملی در شهر شیراز، صدرا و شهرهای بیش از صد هزار و کمتر از صد هزار نفر جمعیت احداث می شود.

محمودرضا طالبان با بیان اینکه تعداد ۳۰ هزار مسکن در شهرهای جهرم، مرودشت و فسا با بیش از صد هزار نفر جمعیت احداث می‌شود، افزود: تعداد ۳۰ هزار مسکن نیز در شهرهای زیر صد هزار نفر جمعیت احداث می شود و مابقی مسکن ها در شهرهای شیراز و صدرا احداث می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه عمده این پروژه ها تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شده است، اظهار کرد: بخش زیادی از زمین ها در شهرهای مختلف تأمین شده است و در برخی از پروژه ها سقف دوم نیز اجرا شده است و در برخی دیگر از پروژه ها در حال تحویل زمین و یا آماده سازی زمین هستیم.

وی با اشاره به تأمین زمین در برخی از شهرهای با بیش از صد هزار نفر جمعیت، گفت: حدود هزار و ۶۰۰‪ هکتار زمین در شهرهایی با بیش از صد هزار نفر جمعیت تأمین شده و منتظر تأیید نهایی شورای عالی معماری و شهرسازی هستیم که امیدواریم با عنایت وزیر راه و شهرسازی تا دو هفته دیگر موضوعات آن بررسی شود تا در پی آن بتوانیم پروژه های احداث مسکن را آغاز نماییم.

دبیر شورای مسکن استان فارس افزود: عملیات احداث مسکن در تمام شهرهای زیر صد هزار نفر جمعیت آغاز شده است.