شناسهٔ خبر: 117147 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

اعزام قریب به ۳۸هزار زائر حسینی با ۲۶۹پرواز به عتبات/ برقراری بیش از ۱۵۰۰ پرواز از فرودگاه‌های کشور به چهار فرودگاه‌ مرزی

رستمیان مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از برقراری ۲۶۹ پرواز برای اعزام ۳۷هزار و۶۷۱ هزار زائر حسینی از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت به عتبات خبر داد.

غلامرضا رستمیان مشاور مدیرعامل در امور اجرایی فرودگاه‌ها و مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام اعزام و پذیرش زائران اباعبدالله الحسین(ع) از فرودگاه‌های کشور به عراق اظهار کرد: از ۱۲ شهریور ماه تاکنون، ۷۱ هزار و ۲۱۴ زائر با ۲۶۹ پرواز از ۱۸ فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شده اند.

رستمیان گفت:  برای پرواز های اربعین که از تاریخ ١٢ شهریور شروع شده و تا ۳۰ شهریور ادامه خواهد داشت،۸۶۶ مجوز پرواز ورودی و خروجی برای انجام پروازهای اربعین از  ۱۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صادر شده است.

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها افزود: تا این لحظه تعداد ۳۷۶۷۱ زائر  با  ۲۶۹ پرواز از شهرهای بندرعباس، اراک، اردبیل، ارومیه، شاهرود، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، رشت، لار،  لامرد، مشهد، مهرآباد و یزد به سرزمین عتبات اعزام و تعداد ۳۳۵۴۳ زائر به وطن برگشتند .

به گفته رستمیان تعداد ۱۵۴۳ پرواز از فرودگاه‌های کشور به فرودگاه‌های مرزی اهواز، آبادان، کرمانشاه و ایلام  برقرار شد و تعداد  ۱۶۱  هزار و ۹۸۱ زائر جابجا شده اند که بصورت زمینی از فرودگاه‌های نامبرده به عتبات رفتند.