شناسهٔ خبر: 117246 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه استان کرمانشاه؛

استاندار خواستار تکمیل بزرگراه کرمانشاه به کامیاران شد

هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راه های استان کرمانشاه هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه ها با حضور بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه، در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) بهمن امیری مقدم در هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه ها توصیه های مهمی به پلیس، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شهرداری ها کرد و افزود: سختگیری در صدور گواهینامه رانندگی، تسهیل ترافیک درون شهری، جلوگیری از تردد خودروهای حمل بار و کالا در ساعات اوج ترافیک، فراخونی رانندگان متخلف، ساماندهی تابلوهای راهنمایی و نقاط حادثه خیز جاده ای باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت های مناسب در مرز خسروی و ارایه خدمات خوب به زائران و درنتیجه رضایت آنان، این توفیقات را مرهون لطف خداوند و توجهات اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: باید از تلاش و جدیت همه ارگان ها و سازمان ها در تسهیل تردد زائران و ارائه خدمات به این عزیزان تقدیر کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه ۵۰ درصد از واژگونی های خودرو به دلیل عدم توانایی راننده در کنترل خودرو است، گفت: هرگونه سختگیری در صدور گواهینامه در راستای ایمن سازی جامعه خواهد بود و از سوی دیگر باید تلاش شود تا آموزشگاه‌های رانندگی هرچه بیشتر و به صورت کاربردی تر نسبت به ارایه آموزش برای متقاضیان صدور گواهینامه برنامه ریزی کنند و خود این آموزشگاه ها نیز در رعایت نکات راهنمایی و رانندگی الگو باشند.

مقام عالی استان در ادامه با تاکید بر سختگیری در صدور گواهینامه برای افراد متقاضی به منظور جلوگیری از افزایش تصادفات جاده ای اظهار داشت: هرگونه سختگیری در صدور گواهینامه و توجه به آموزش های ارتقای فرهنگ راهنمایی و رانندگی در راستای حفظ سلامت و ایمن بودن مردم در تصادفات جاده ای موثر خواهد بود.

وی بیان داشت: ارگان های مرتبط در بحث صدور گواهینامه باید تلاش کنند تا این گواهینامه ها، گواهی مهارت برای جلوگیری از تصادفات و توجه رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی باشد.

امیری مقدم تصریح کرد: هر چه قدر در ارتقای فرهنگ رانندگی کار و برنامه ریزی شود در حفظ سلامتی و ایمن بودن جامعه موثر خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان همچنین خواستار تسریع در ساماندهی نقاط حادثه خیز جاده های استان شد و از دستگاه های اجرایی ذیربط خواست که با جدیت در این راستا گام بردارند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به جریمه بالای بعضی از رانندگان متخلف خودرو گفت: باید اینگونه افراد برای مراجعه به راهنمایی و رانندگی فراخوان داده شوند و چنانچه جریمه زیاد همراه با تخلف بالا دارند، حتماً نسبت به توقیف خودروی این افراد اقدام شود و همچنین این افراد به مراکز آموزش رانندگی به منظور گذراندن دوره آموزشی هدایت شوند؛ زیرا هرگونه تصادف و حادثه های جاده ای با بی توجهی به نکات آموزشی ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: پلیس و راهنمایی و رانندگی باید در کاهش تصادفات جاده ای نقش بسزایی ایفا کنند.

امیری مقدم همچنین با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات جاده ای در نزدیکی و ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد خواستار نصب تجهیزات ایمنی و هشدار دهنده و ایجاد استراحتگاه های بین راهی برای رانندگان شد.

وی در ادامه خواستار ساماندهی تابلوهای بین شهری، توجه به نصب دوربین های پایشی، نظارت بر فعالیت مراکز معاینه فنی، ساماندهی تاکسی های درون و برون شهری، جمع آوری نخاله های ساختمانی در کنار جاده ها، ساماندهی ساخت و سازهای حریم جاده ها و توجه ویژه به سند کاهش تصادفات جاده ای به منظور کمک به کاهش تصادفات جاده ای در استان شد.

انتهای پیام/