شناسهٔ خبر: 11727 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رتبه دوم تبریز در بافت‌فرسوده کشور/ گزارش وضعیت مناطق نابسامان شهری آذربایجان شرقی

بافت فرسوده تبریز تبریز بعد از کلانشهر تهران رتبه دوم را از نظر مساحت بافت فرسوده در کشور دارد و ۴۴ درصد سطح كل بافت فرسوده استان آذربایجان شرقی در تبریز واقع شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چهارمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف با محوریت بررسی وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهری استان آذربایجان شرقی دهم شهریور ماه برگزار شد.

بر اساس گزارش اعلام شده درباره بافت‌های فرسوده شهری استان آذربایجان شرقی، مساحت کل بافت‌های فرسوده شناسایی شده استان پنج هزار و ۸۰۰ هکتار از مساحت این استان معادل ۱۳ درصد مساحت محدوده شهری استان و هشت درصد کل بافت‌های فرسوده کشور در این استان واقع شده است.

در بخش شهری استان آذربایجان غربی ۱.۰۳ میلیون نفر ساکن هستند و سهم تبریز سهم تبریز از مساحت بافت‌های فرسوده شهری استان ۲۵۲۲ هكتار معادل ۴۴ درصد سطح كل بافت فرسوده استان آذربایجان شرقی است و این شهر بعد از کلانشهر تهران رتبه دوم را از این حیث داراست.

همچنین در این استان مساحت اسکان غیررسمی شناسایی‌شده ۳۵۶۴ هكتار معادل هفت درصد مساحت شناسایی شده در کل کشور است و ۵۰۹ هزار و ۶۹۴ نفر جمعیت ساکنان این مناطق تخمین زده شده است.

وضعیت طرح‌های مطالعاتی بافت‌های فرسوده شهری، بافت‌های تاریخی و مطالعات ساماندهی سكونتگاه‌های غیررسمی استان، اطلاعات شهرهای دارای نقشه مصوب بافت فرسوده استان براساس شاخص های سه گانه برخی از مواردی هستند که در گزارش شرکت عمران و بهسازی شهری ایران درباره وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهری استان آذربایجان شرقی آمده است.

-----------------------------------------------------------

برای مشاهده گزارش وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهری استان آذربایجان شرقی اینجا را کلیک کنید.

-----------------------------------------------------------

نظر شما