شناسهٔ خبر: 117299 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در البرز، قزوین و برخی استان‌های کشور/کاهش کیفیت هوا در شمال‌غرب

گرد و غبار کارشناس سازمان هواشناسی برای برخی استان‌های کشور رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و همچنین خیزش گردوخاک را پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۳۱ شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، زنجان، ارتفاعات قزوین، البرز، ایلام،اردبیل و مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب احتمال رگبار پراکنده برای شرق هرمزگان و غرب اصفهان وجود دارد.

رفیعی ادامه داد: فردا جمعه ادامه بارش‌ها در بخش‌هایی از آذربایجان‌شرقی و غربی و ارتفاعات اردبیل به شکل پراکنده خواهد بود و طی این مدت در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است. همچنین به واسطه خیزش گردوخاک در کشور عراق انتقال این پدیده به شمال‌غرب کشور ایجاد می‌شود و شاهد کاهش کیفیت هوا در این مناطق از کشور خواهیم بود.

به گفته وی، از روز شنبه با توجه به نفوذ جریانات شمالی بر روی دریای خزر در شرق اردبیل و گیلان، بارش باران همراه با وزش باد و کاهش دما آغاز خواهد شد. روز یکشنبه گستره بارش‌ها استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی را  در برمی‌گیرد. در این مناطق نیز بارش‌ها همراه با وزش باد و کاهش دما است که در گیلان و غرب مازندران، بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: دریای خزر روزهای شنبه و یکشنبه مواج و متلاطم است. در این مدت در جنوب غرب و جنوب کشور سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند و خلیج‌فارس نیز مواج و متلاطم خواهد شد.

رفعیی برای تهران آسمانی کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی کرد و بیشینه دمای امروز پایتخت را ۳۴ درجه و کمینه دما را ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش کرد.

وی گفت: خنک‌ترین مرکز استان شهرکرد با دمای ۹ درجه بالای صفر است و اهواز نیز به عنوان ‌گرم‌ترین مرکز استان با دمای ۴۲ درجه بالای صفر ثبت شد.