شناسهٔ خبر: 117300 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

انجام ۳۸گشت نظارت بر حمل مواد خطرناک در راه‌های استان قزوین

حمل مواد خطرناک معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از انجام ۳۸گشت نظارت بر حمل مواد خطرناک در راه‌های این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، علیرضا معیری‌پور گفت: مواد خطرناک شامل هرگونه موادی است که برای انسان، حیوان و محیط زیست مضر بوده و باید با تدبیر خاصی جابه‌جا شوند تا ضمن حفظ ایمنی حمل در صورت بروز حادثه نیز کمترین آسیب را داشته باشند.

وی اضافه کرد:حوادث ناشی از تردد ناوگان حمل مواد خطرناک در جاده‌ها به ویژه داخل تونل‌ها هم تبعات سنگین و جبران ناپذیر جانی و زیرساختی را به دنبال دارند و هم ضمن اخلال در جریان ترافیک موجب سختی دسترسی و امدادرسانی در زمان حادثه می شود از این رو باید تحت نظارت کامل حمل شود.

معیری‌پور ادامه داد:کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل علاوه بر بازدیدهای دوره‌ای از حمل این‌گونه مواد به همراه تیمی مشترک متشکل از دستگاه‌هایی چون مدیریت بحران استانداری، شرکت شهرک‌های صنعتی، پلیس راه، آتش‌نشانی، اداره کل حفاظت محیط زیست، شرکت پخش فرآورده های نفتی، صنعت، معدن و تجارت روزهای چهارشنبه از حمل این مواد بازدید می‌کنند.

وی گفت:این بازدیدها محدود به حضور در جاده‌ها و بازرسی از خودروهای حمل نیست و شرکت‌های تولیدی مواد خطرناک، وضعیت ناوگان، رانندگان و اسناد حمل و نقلی آنها هم مورد نظارت قرار می‌گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، در قوانین حمل و نقل برای جلوگیری از هرگونه حادثه و ساماندهی حمل و نقل مواد خطرناک شرکت‌های تولیدی موظف هستند این مواد را به ناوگان مجاز تحویل دهند و ناوگان هم این مواد را تحت نظارت ما به مقصد برسانند.