شناسهٔ خبر: 11738 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو جامعه مهندسان مشاور در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد:

جلوگیری از تداخل وظایف در بخش ساخت و ساز کشور با ابلاغیه وزیر

مهرداد هاشم زاده همایونی عضو جامعه مهندسان مشاور با اشاره به تخلف گسترده در سازمان‌های نظام مهندسی، گفت: ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی درباره انتخابات سازمان نظام مهندسی باعث جلوگیری از تداخل وظایف در بخش ساخت و ساز کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از تسنیم، مهرداد هاشم زاده همایونی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در رابطه با سازمان‌های نظام مهندسی است که این سازمان‌ها به سمت نهادهای عمومی (NGO) حرکت می‌کنند.

وی با بیان این‌که بخشی از وظایف سازمان‌های نظام مهندسی نظارت بر اجرای قانونی مقررات ملی ساختمان، شهرسازی، معماری و ... است، گفت: اگر این وظایف با سایر ارگان‌ها مانند وزارت راه و شهرسازی یا شهرداری تداخل داشته باشد باعث تسامح می‌شود.

وی با بیان این‌که یکی از وظایف شهرداری‌ها اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهاست، افزود:‌سازمان‌های نظام مهندسی باید بر این موضوع نظارت کنند و چنانچه تداخلی در اجرای این وظایف به‌وجود آید ساخت و ساز کشور دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.

وی در ادامه با طرح این سئوال که چه اصراری است وقتی مدیری در یک ارگانی خوب کار می‌کند بیاید در سازمان نظام مهندسی کار دیگری انجام دهد، گفت: تمدید سه روزه ثبت‌نام در انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی (که امروز به پایان می‌رسد) مفید بود و اگر حقی از کسی ضایع شده با این کار جبران شده است.

عضو جامعه مهندسان مشاور در ادامه با اشاره به این‌که در ترازنامه سازمان نظام مهندسی استان تهران یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه سفر هیئت‌ مدیره شده است، افزود: باید مشخص شود این پول را به چه کسانی داده‌اند، موضوع باید شفاف شود و این‌که دستاوردهای این سفرها برای بخش ساخت و ساز کشور چه بوده است.

هاشم‌زاده بیان کرد: بعضی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی در زمانی که سفر بوده‌اند، حق‌الجسله دریافت کرده‌اند و باید مشخص شود داستان این سفرها چیست.

وی با بیان این‌که تخلف برخی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی محرز و برای آن حکم صادر شده است، اظهار کرد: به‌عنوان نمونه یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی بدون این‌که پروانه اشتغال معتبری داشته باشد خارج از ظرفیت کار گرفته بود که این عضو در شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی محکوم شده است.

وی ادامه داد: نکته جالب در این ماجرا این بوده که این عضو متخلف گفته این کار را کرده‌ام اما شورای انتظامی نباید این حکم را برایم صادر می‌کرد./

نظر شما