شناسهٔ خبر: 117410 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان :

۳۲ پروژه راه روستایی در آذربایجان غربی درحال ساخت است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از فعال بودن ۳۲ پروژه ساخت راه روستایی در شهرهای مختلف استان آذربایجان غربی در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: این پروژه ها در شهرستان های ارومیه، اشنویه، خوی، چایپاره، شوط، چالدران، پلدشت، سلماس، تکاب و پیرانشهر با هدف تسهیل و ایمن سازی ترددهای جاده ای اجرایی می شود.

 وی گفت: پروژه احداث و بهسازی محورهای روستایی مذکور به طول نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته که عملیات اجرایی آنها به‌صورت فعال درحال انجام است.

این مقام مسئول تصریح کرد: درصد پیشرفت پروژه‌ های راه روستایی فعال در سطح استان از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد متفاوت بوده و تاکنون بطور متوسط بالغ بر ۸۱ درصد پروژه های ابلاغ شده آسفالت شده است.

 آرامون بهسازی و آسفالت راههای روستایی چهارطاق در تکاب ، وزنه در نقده ، عرفات و قرمزی داش در چالدران ، همت آباد در سلماس ، هوبه کوخان در میاندوآب ، قیزقاپان در پیرانشهر ، کرد کندی در شاهین دژ ، ایشکه سو در شوط ، بیزنده و یاریم قیه در خوی و کانی میران در ارومیه را از مهم‌ترین پروژه‌های آسفالت راههای روستایی استان در دست اجرا عنوان کرد.
وی تاکید کرد: احداث و آسفالت این میزان از راههای روستایی استان بی شک تاثیر بسزایی در رفع محرومیت و ارتقای سطح دسترسی خانوار روستایی از راه مناسب آسفالته و شاخص های توسعه روستایی خواهد داشت.