شناسهٔ خبر: 117447 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد:

جابجایی زائران رضوی در دهه پایانی صفر رکورد زد

تردد اربعین رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از رقم خوردن بزرگترین عملیات جابه‌جایی زائران حرم رضوی در تاریخ مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی،‌ معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،‌ با بیان اینکه همزمان با دهه پایانی ماه صفر و شهادت حضرت ثامن الحجج(ع)، بزرگترین عملیات جابه‌جایی زائران حرم رضوی در تاریخ مشهد مقدس رقم خورد،‌ گفت: همزمان با دهه پایانی صفر ۴۴۸ هزار و ۲۳ زائر به وسیله ۱۰ هزار و ۶۶۷ سرویس اتوبوس و ۱۸ هزار و ۶۰ سرویس مینی بوس و سواری از ۲۸ شهریور تا پنج مهرماه امسال وارد مشهد مقدس شده‌‍اند.

وی افزود: در همین بازه زمانی تعداد ۳۷۱ هزار و ۲۶۸ هزار زائر توسط هشت هزار و ۹۹۶ سرویس اتوبوس و ۱۷ هزار و ۳۲۴ سرویس مینی بوس و سواری از مبداء مشهد مقدس به مقاصد خود عزیمت کرده‌اند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،‌ رئیس این سازمان با اشاره به این‌که هر ساعت ۱۱۰ دستگاه اتوبوس به مقاصد مختلف از شهر مشهد برای انتقال زوار سرویس دهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: طی دو روز آینده پیش بینی می‌شود به طور متوسط روزانه دو هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس نسبت به جابجایی ۷۰ هزار زائر اقدام کنند.