شناسهٔ خبر: 117475 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل ونقل هوایی در هفته ای که گذشت؛

هشدار هواپیمایی «هما» درباره فعالیت صفحات جعلی با نام این شرکت در فضای مجازی/شروع پروازهای تهران- مونیخ هواپیمایی«هما» /لندینگ هواپیماهای ایرانی برای ایام جام جهانی در قطر تقریبا رایگان است

هواپیمایی ایران ایر هما فرودگاه هشدار هواپیمایی «هما» درباره فعالیت صفحات جعلی با نام این شرکت در فضای مجازی، شروع پروازهای تهران- مونیخ هواپیمایی«هما» از سوم مهرماه و رایگان بودن لندینگ هواپیماهای ایرانی برای ایام جام جهانی در قطر مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

محدودیت‌های کرونایی سفر به لبنان لغو شد

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از لغو تمام محدودیت‌های کرونایی کشور لبنان برای مسافران این مسیر پروازی خبر داد.

هشدار هواپیمایی «هما» درباره فعالیت صفحات جعلی با نام این شرکت در فضای مجازی/ از طریق پلیس فتا در حال پیگیری موضوع هستیم

سرپرست روابط عمومی «هما» با هشدار در باره انتشار اخبار و محتواهای ساختگی در صفحات جعلی با نام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی گفت: مردم برای خرید بلیت به سایت اصلی این شرکت مراجعه کنند و مسئولیت خرید بلیت از سایت‌های جعلی بر عهده مشتری است.

لندینگ هواپیماهای ایرانی برای ایام جام جهانی در قطر تقریبا رایگان است/ فروش بلیت دونرخی در داخل کشور تخلف است و ما حتما با آن برخورد می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: قطر برای لندینگ یک هواپیما در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ حدود ۱۰ هزار دلار دریافت می‌کند ولی این رقم برای ایران تقریبا مجانی شده است و آنها پولی دریافت نمی‌کنند.

امضای تفاهمنامه‌های همکاری میان وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و راه و شهرسازی

با حضور وزرای راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تفاهمنامه‌هایی میان بخش‌های مختلف این دو وزارتخانه امضا شد.

برقراری ۵۲پرواز فوق العاده از فرودگاه مشهد /پذیرش بیش از ۱۱۰ هزار مسافر در فرودگاه مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی با اعلام برقراری ۵۲ پرواز فوق العاده به شهرهای کشور گفت: از اول مهر ماه تا روز شهادت امام رضا علیه السلام بیش از ۱۱۰هزار زائر در فرودگاه مشهد پذیرش شدند.

مسیر مشهد به نجف با ۱۸۹ پرواز پرترددترین مسیر پروازی/افزایش ۱۰۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در پنج ماهه اول سال/ انجام ۸۰ درصد پروازهای خارجی از چهار فرودگاه بین المللی پرتردد

بررسی آمار پروازهای خارجی در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد پرترددترین مسیر در پروازهای خارجی مسیر مشهد- نجف با تعداد ۱۸۹پرواز بوده است و ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازهای بین المللی در چهار فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان انجام شده است.

مسیر تهران- مشهد با ۸۴۴ پرواز پرترددترین مسیر پروازی داخلی/افزایش۳۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در مرداد ماه

بررسی آمار پروازهای داخلی در مردادماه سال جاری نشان می‌دهد که اعزام پذیرش مسافر از فرودگاه‌های کشور افزایش ۳۷ درصدی داشته است و مسیر تهران-مشهد پرترددترین مسیر پروازی داخلی است.

صدور مجوز ۱۳۵ پرواز فوق العاده به مشهد تا یک هفته آینده

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر مجوز پروازهای فوق العاده برای ایرلاین داخلی و خارجی به مشهد صادر شده است.

شروع پروازهای تهران- مونیخ هواپیمایی«هما» از امروز

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» از امروز (یکشنبه، سوم مهر ماه) مصادف با ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲، مسیر تهران به مونیخ و برعکس را به عنوان چهارمین مسیر پروازی به کشور آلمان راه اندازی می‌کند.

جایگاه سوم وزارت راه وشهرسازی در صدور مجوز کسب‌وکار در درگاه ملی

کارنامه نیمسال اول درگاه ملی مجوزهای کشور منتشر شد. در میان مجوزهای صادر شده از سوی دستگاه‌های اجرایی، وزارت تعاون (مشاغل خانگی)، وزارت جهادکشاورزی و وزارت راه در رتبه اول تا سوم قرار دارند.

پرونده عملیات اربعین بسته شد/ فرودگاه های مرزی ایران میزبان قریب به ۱۸۸ هزار زائر حسینی

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به رکورد قابل توجه اعزام زائران از سراسر کشور به فرودگاه های مرزی گفت: در طول عملیات اربعین سال جاری تعداد قریب به ۱۸۸ هزار نفر به فرودگاه‌های مرزی اعزام شدند.

برگزاری تمرین طرح اضطراری کامل فرودگاه شهدای پارس آبادمغان

رئیس فرودگاه پارس آباد اعلام کرد: تمرین طرح اضطراری کامل فرودگاه شهدای پارس آباد مغان با هدف ارزیابی مقدماتی و آمادگی لازم در مقابله با سوانح هوایی فرودگاهی برگزار شد.