شناسهٔ خبر: 117479 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال تاکنون صورت پذیرفت؛

لکه گیری محورهای ارتباطی شیراز با ۲۶۵ تن آسفالت/ روکش ۵۲ کیلومتر انواع راه در این شهرستان

لکه گیری محورهای ارتباطی شیراز با 265 تن آسفالت رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیراز گفت: از ابتدای امسال تاکنون علاوه بر روکش آسفالت ۵۲ کیلومتر انواع راه، در همین مدت نیز ۲۶۵ تن آسفالت صرف لکه گیری محورهای این شهرستان شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس): رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیراز گفت: از ابتدای امسال تاکنون علاوه بر روکش آسفالت ۵۲ کیلومتر انواع راه، در همین مدت نیز ۲۶۵ تن آسفالت صرف لکه گیری محورهای این شهرستان شده است.
 رسول باصری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان شیراز گفت: در راستای حفظ و نگهداری بدنه و جسم جاده ها، این اداره با بکارگیری ۲۶۵ تن آسفالت گرم و سرد اقدام به لکه گیری و چاله گیری محورها طی ۵ ماهه گذشته کرد.
باصری در ادامه افزود: در مدت زمان یاد شده نیز با بیش از ۵۰۰میلیارد ریال ۲۵کیلومتر بزرگراه، ۲۱۰میلیارد ریال ۱۷کیلومتر راه فرعی و ۱۱۰میلیارد ریال ۱۰کیلومتر راه روستایی روکش آسفالت شده است.
وی در رابطه با ترمیم راه به انجام ۷کیلومتر بلوبچر(پرکننده ترکها) اشاره کرد و افزود: ۱۲۰۰۰مترمربع از راهها نیز لکه گیری هندسی صورت گرفته است.
باصری در خصوص سایر اقدامات راهداری به پاک سازی و تنقیه ۸۸دستگاه پل، تعریض ۱۳دستگاه ابنیه فنی و تعمیر و تثبیت ۱۰ دستگاه ابنیه دیگر اشاره کرد و افزود: همزمان نیز امور خاکریز و هره خاکی ۱۶۰ دستگاه ابنیه به منظور ارتقای ایمنی کاربران جاده ای و برداشتbms( ثبت مشخصات در سامانه پل ها)۱۶۰۰ دستگاه پل انجام شده است.
لازم به ذکر است شهرستان شیراز با شهر زرقان در مجموع دارای ۱۵۳۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و روستایی هستند.