شناسهٔ خبر: 11749 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

امروز در استان کرمان انجام شد؛

آغاز عملیات ساخت ترمینال مسافری فرودگاه بین المللی کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی

سفر كرمان عملیات اجرایی ساخت ترمینال جدید مسافری فرودگاه بین المللی کرمان امروز پنجشنبه ۱۹ شهریور در حضور وزیر راه و شهرسازی و با سرمایه گذاری شرکت هواپیمایی ماهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه وزارت راه و شهرسازی٬ ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کرمان با سرمایه‌گذاری شرکت هواپیمایی ماهان و به روش سرمایه گذاری BLT ﴿ساخت و اجاره به شرط تملیک﴾ در مدت ۳۰ ماه و با ساخت ۱۸ هزار مترمربع و ۱۵ هزار مترمربع محوطه سازی احداث و به بهره برداری می‌رسد.

در حال حاضر سالانه حدود ۸۰۰ هزار نفر از فرودگاه بین المللی کرمان اعزام و پذیرش می شوند که با ساخت این ترمینال ظرفیت مسافری این فرودگاه به ۲/۵ میلیون مسافر در سال افزایش می‌یابد.

پس از پایان ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کرمان، ترمینال فعلی این فرودگاه به عنوان ترمینال CIP ﴿سالن تشریفات اختصاصی﴾ و کروی پرواز (کادر پروازی) فعالیت خواهد کرد.

در مراسم آغاز عملیات ساخت این ترمینال علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان،رحمت اله مهآبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور،عرب نژاد مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان و نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند./

 

 

 

 

 

نظر شما