شناسهٔ خبر: 117549 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نیمه نخست سال جاری

جابه‌جائی مسافر با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در قزوین افزایش یافت

ترمینال مسافربری زاهدان.JPG معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از رشد ۸ درصدی جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، علیرضا معیری‌پور گفت:در ۶ ماهه اول امسال یک میلیون و ۵۳ هزار و ۲۲۰ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی این استان جابه‌جا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۹۷۵ هزار و ۶۳۲ مسافر بودند رشدی ۸ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد:جابه‌جائی این تعداد مسافر در ۱۲۲ هزار و ۳۱۸ سفر انجام شده که رشدی ۱۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

معیری‌پور ادامه داد:سفرهای ناوگان حمل و نقل جاده ای قزوین در این مدت با ۶۷۹ دستگاه سواری، ۷۴۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۶۹ دستگاه اتوبوس انجام شده است.

وی با تاکید بر تقویت و افزایش نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی برای رصد کمیت و کیفیت ارائه خدمات گفت:در این مدت علاوه بر کنترل سیتمی ناوگان در قالب ۱۱۰ گشت نظارتی بر فعالیت ناوگان حمل و نقل مسافر نظارت شد.

معیری‌پور با بیان اینکه در این بازرسی‌ها تمام موارد ایمنی، بهداشتی و سلامت خودرو مورد نظارت قرار می‌گیرد گفت:مسافران هم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی پایانه های مسافربری و رانندگان، شکایت خود را از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای در میان بگذارند تا در کمیسیون‌های حمل و نقل به آنها رسیدگی شود.