شناسهٔ خبر: 117554 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل راهداری استان مرکزی خبر داد:

سهم اتوبوس‌های برون شهری از جابه‌جایی مسافران ۶۵ درصد است

علی امیری خورهه معاون حمل ونقل استان مرکزی انتخاب دو سوم از مسافرین جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل مسافری در استان مرکزی اتوبوس و یک سوم دیگر آن مینی بوس و سواری کرایه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، علی امیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به افزایش استقبال عموم مردم در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفرهای برون شهری گفت: انتخاب ۶۵ درصد از مسافران مراجعه کننده به شرکت‌های حمل و نقل مسافری برای انجام سفرهایشان اتوبوس، ۲۳ درصد مینی‌بوس و ۱۲ درصد سواری کرایه است.

وی افزود: بر اساس تحلیل داده‌های سامانه های هوشمند حمل و نقل مسافر، در شش ماهه نخست امسال ۸۲ درصد از مسافران جابه‌جا شده به مقاصد برون استانی از اتوبوس، هشت درصد از مینی‌بوس و ۱۰ درصد از سواری کرایه استفاده کرده‌اند که نشان از اهمیت ناوگان اتوبوسی برای انجام سفرهای برون استانی دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۶۷ درصد از مسافرین جابه‌جا شده در درون استان توسط مینی‌بوس، ۱۳ درصد توسط اتوبوس و ۲۰ درصد توسط سواری های کرایه سفر کرده‌اند که حکایت از اهمیت ناوگان مینی‌بوسی در حمل و نقل مسافرین بومی در داخل استان دارد که مقصد اکثر آن‌ها روستاها و شهرهای کوچک در شهرستان‌ها است.

به گفته وی با تداوم و تسریع در اجرای برنامه‌های نوسازی ناوگان اتوبوسی برای سفرهای برون استانی با هدف ارائه خدمات مطلوب به مسافرین و تأمین آرامش و ایمنی سفر، بی شک استقبال عمومی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز افزایش یافته و می‌تواند تحولی در صنعت حمل و نقل ایجاد نماید که علاوه بر اشتغال‌زایی و درآمدزایی در این حوزه، صرفه اقتصادی قابل توجهی در سایر موارد مانند مصرف بنزین و استهلاک خودروهای شخصی به همراه داشته باشد.