شناسهٔ خبر: 11764 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون رییس جمهور از چند پروژه راه و راه‌آهن در گیلان

بازدید نوبخت از آزادراه رشت – قزوين محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از چندین پروژه راه و راه آهن در گیلان بازدید کرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی گیلان در این ارتباط در گفت و گو با ایرنا هدف از سفر معاون رییس جمهور به گیلان را بازدید از بخشی از پروژه های راه استان های قزوین و گیلان عنوان و اظهار کرد: نوبخت به همراه مدیران راه و مشاور پروژه ها از چندین پروژه راه استان بازدید کرد.

محمدرضا نازک کار اضافه کرد : معاون رییس جمهوری روز پنجشنبه از پروژه های محور در حال احداث رحیم آباد به کلاچای قزوین ، باقیمانده آزادراه رشت - قزوین و پروژه راه آهن بازدید کرد.

وی گفت : رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این بازدیدها در جریان پیشرفت و روند اجرای این پروژه ها قرار گرفت و با تاکید بر حساسیت این پروژه ها بر تسریع اتمام آنها تاکید کرد.

نازک کار با بیان این که معاون رییس جمهوری برای تسریع روند احداث این پروژه ها قول مساعد داد ، تصریح کرد : معاون رییس جمهوری در خصوص پروژه آزاد راه رشت قزوین ، ضمن تاکید بر اتمام بخشی از پروژه تا پایان امسال برای استفاده مردم ؛از اختصاص تمام اعتباری که برای احداث این آزادراه پیش بینی شده بود، خبر داد.

وی یادآورشد : معاون رییس جمهوری همچنین بر تسریع اجرای پروژه راه آهن و به بهره برداری رساندن آنها در زمان معین تاکید کرد.

پروژه محور رحیم آباد، کلاچای، قزوین با طول ۱۵۰ کیلومتر در حال احداث است که بخشی از آن در گیلان و بخش دیگری از آن در استان قزوین است.

آزادراه رشت - قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.

۱۱ کیلومتر از این مسیر در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار، هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است.

اجرای عملیات آسفالت ۹۰۰ متر از ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین - رشت بر عهده اداره کل راه و شهرسازی گیلان است، انجام حدود سه کیلومتر آن نیز به پیمانکار واگذار و مقرر شده باقیمانده این مسیر که حدود هفت کیلومتر است، به مناقصه گذاشته شود.

۱۰ هزار و ۶۸۳ کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان، یکهزار و ۸۴۳ راه شهری و هشت هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه روستایی است.

پروژه راه آهن قزوین به رشت حدود ۱۶۵ کیلومتر طول دارد. این پروژه راه آهن شامل خاک برداری، زیرسازی، ساخت تونل و پل اکنون ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تردد قطار مسافری با سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال با سرعت ۱۶۰ کیلومتر ، قطار باری با سرعت ۱۲۰ کیلومتر و جابه جایی و حمل ۱۰ میلیون تن بار در سال طراحی شده است.

نظر شما