شناسهٔ خبر: 11765 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جریان سفری استانی صورت گرفت؛

بازدید وزیر راه و شهرسازی از بافت تاریخی کرمان/ انتقاد آخوندی از توسعه افقی شهرهای ایران/ بر اقتصاد درون شهرها متمرکز شویم

سفر کرمان وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از بافت‌های کهن و تاریخی کرمان گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی در تمام ایران نوسازی بافت‌های میانی اعم از بافت‌های تاریخی، کهن و مناطق غیرقابل زندگی داخل شهرها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی پنجشنبه ۱۹ شهریور در جریان سفر دو روزه خود به استان کرمان از بافت کهن و تاریخی شهر کرمان بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی به همراه شهردار کرمان از مجموعه فرهنگی- گردشگری و تفریحی قلعه دختر و قلعه اردشیر که در مرحله تملک اراضی قرار دارد و همچنین مجتمع تجاری – تفریحی در حال ساخت صاروج پارس بازید کرد.

آخوندی همچنین از بازار کرمان معروف به «بازار قدیم» و پروژه رواق سازی میدان شهدای کرمان دیدن کرد.

وزیر راه و شهرسازی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری گفت: در حال حاضر برای نوسازی بافت فرسوده تسهیلات با سود ۲۱ درصد پرداخت می‌شود که ۹ درصد این سود توسط دولت و ۱۲ درصد آن توسط مردم پرداخت می‌شود که با توجه به شرایط تورمی امروز رقم مناسبی است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه دولت سالانه ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده  کشور ساخته می شود، از توسعه افقی شهرهای ایران انتقاد کرد و گفت: افزود: سیاست دولت و به طور خاص وزارت راه و شهرسازی این است که به جای توسعه شهرها در افق بر اقتصاد درون شهرها متمرکز شویم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: جمعیت استان کرمان به دلیل توسعه افقی ۴۰ نفر در هکتار است حال آنکه برای داشتن یک شهر اقتصادی و اینکه هزینه های نگهداری شهر برای مردم قابل تحمل شود باید این رقم 100 نفر در هر هکتار باشد؛ بنابراین کرمان استان کم تراکمی است.

آخوندی ادامه داد: سیاست وزارت راه و شهرسازی در تمام ایران نوسازی بافت‌های میانی اعم از بافت‌های تاریخی، کهن و مناطق غیرقابل زندگی داخل شهرها است. لذا به دنبال توسعه محدوده شهرها نخواهیم بود بلکه به دنبال افزایش کیفیت شهرها و ارتقای خدمات زندگی درون شهرها هستیم. /

نظر شما