شناسهٔ خبر: 11768 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بازدید وزیر راه و شهرسازی از اداره کل راه‌آهن کرمان / برنامه‌های ریلی برای کرمان

سفر کرمان وزیر راه و شهرسازی در سفر دو روزه خود به استان کرمان روز پنجشنبه از اداره کل راه‌آهن کرمان و ایستگاه راه آهن این شهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جریان سفر دو روزه خود به کرمان پنجشنبه ۱۹ شهریور از اداره کل و ایستگاه راه‌آهن این شهر بازدید کرد و شهردار، معاون عمرانی استاندار و نمایندگان کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز وی را همراهی کردند. 

وزیر راه و شهرسازی در جریان این بازدید آخرین ظرفیت خطوط ریلی کرمان و جابه جایی کالا و مسافر از این مسیر را مورد بررسی قرار داد.

مصطفی داودی مدیرکل راه آهن جنوب شرق و سرپرست راه آهن کرمان ضمن گزارشی به وزیر راه و شهرسازی خواستار بهسازی مسیر ایستگاه دره ریگ تا ایستگاه سی ریز به طول حدود ۷۰ کیلومتر در محور ریلی بافق-زرند-کرمان، اتصال جیرفت به شبکه ریلی برای حمل محصولات کشاورزی، اتصال ریلی کرمان-سیرجان، راه اندازی یک رام قطار حومه ای بین شهرهای کرمان-بم، سیر قطار در مسیر کرمان-زرند-یزد و دستور تسریع در صدور سند مالکیت ایستگاه راه آهن کرمان با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان شد.

ایستگاه راه آهن کرمان در گذشته در بافت بیرونی شهر قرار داشت و فاقد سند مالکیت بود که به تدریج با توسعه شهر این ایستگاه در بافت شهری قرار گرفت و بخشی از سند آن در اختیار شهرداری و بخشی نیز در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد. که قرار شد در این خصوص با پیگیری های اداره کل راه و شهرسازی کرمان این مشکل برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری این موضوعات قول مساعد داد.

به گفته داودی سال گذشته یک میلیون تن کالا و همچنین ۷۴۰ هزار مسافر از  مسیر راه آهن کرمان جابه جا شد./

نظر شما