شناسهٔ خبر: 117691 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم

جلسه فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضروت توجه و حمایت ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی به مقوله دریا، گفت: اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در محل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه امنیت دریا برعهده نیروی دریایی ج.ا.ا است، گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار  و به طور همزمان  ۵ناو و گروه رزمی در عمق دریا مشغول به فعالیت هستند. همچنین در حال حاضر ۳ ناوشکن ایرانی در پهنه‌های دریا در حال ماموریت هستند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ۳ ناوشکن تمام ایرانی نیز در پهنه های اقیانوسی در حال انجام ماموریت هستند که نشان دهنده اقتدار و توانمندی کشور در صنعت دریا و علوم مرتبط با دریا است.

ایرانی همچنین از افتتاح مرکز امنیت دریایی با همکاری ایران، پاکستان و عمان خبر داد و گفت: تمرکز فعالیت‌ها در این راستا بر اقیانوس هند خواهند بود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه جامعه دریایی کشور به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه دریا توجه ویژه داشته باشد، عنوان کرد: علاوه بر این باید دارای نگاه ویژه به حوزه دریا باشیم چرا که در شمال و جنوب و حتی غرب دارای مزیت های دریایی هستیم و این یک نعمت بزرگ است.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به اینکه جامعه دریایی که بسیار سختکوش هستند و جانانه تلاش می کنند، باید یکصدا شوند تا شاهد ارتقاء وزن دریایی کشور در تمامی حوزه ها باشیم، اظهار داشت: متاسفانه آنگونه که باید و شاید به مقوله دریا در کشور توجه نشده است و از دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم بیش از پیش حمایت از دریا را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه سواحل جاسک در فقر کامل در حوزه دریا به سر می برند و اگر بنادر راهبردی در این منطقه ایجاد شود، شاهد خروج سواحل جاسک از محرومیت خواهیم بود، گفت: باید روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز شود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کشور ما دارای کرانه و پسکرانه است و پساپس کرانه به خوبی جایگاه خود را نشان داده است، عنوان کرد: این مزیت ها، فرصت های طلایی برای کشور بوده که نصیب کمتر کشوری در دنیا شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانودری، امیر دریادار ایرانی ادامه داد: امیدوار هستیم دغدغه های دریایی کشور را به حداقل برسانیم چرا که اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است.