شناسهٔ خبر: 11772 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

تاکید رئيس سازمان راهداری بر بازنگری در ميزان جرايم رانندگی

داوود کشاورزیان چهل و هشتمين نشست كمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیكی كشور با حضور تمامي دستگاه‌هاي دست‌اندركار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان، در چهل و هشتمين نشست كمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیكی كشور با اشاره به اينكه در پنج ماهه امسال بيش از سال گذشته عمليات روكش آسفالت در سطح راه‌هاي كشور انجام شده است، اظهار داشت: اين در حالي است كه ميزان بدهي دولت به پيمانكاران رو به افزايش است، هرچند خوشبختانه تا امروز امور عمراني تحت تأثير اين موضوع قرار نگرفته است، اما دور نيست كه در نيمه دوم امسال با كاهش فعايت‌هاي عمراني در كشور روبه‌رو شويم، مگر اينكه در ميزان اعتبارات عمران كشور گشايشي صورت گيرد.

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جديد شناسايي نقاط پرحادثه مصوب كميسيون ايمني راه‌ها گفت: در همين راستا به زودي و با همكاري پليس راهور، شناسايي نقاط پرحادثه در دستور كار قرار خواهد گرفت تا اقدامات لازم براي اطلاع‌رساني، آشكارسازي و ايمن‌سازي تمامي نقاطي كه ممكن است قبلاً جزو نقاط پرحادثه معرفي نشده بودند، انجام شود.

كشاورزيان با اشاره به افزايش ۳/۳ درصدي آمار تصادفات در تيرماه سال جاري اظهار كرد: اگرچه اين امر با توجه به رشد خودرو طبيعي به نظر مي‌رسد، اما با توجه به روند كاهشي تصادفات در هشت سال اخير، انتظار مي‌رفت امسال هم بتوانيم اين روند كاهشي را حفظ كنيم، بنابراين اگر روند تيرماه در ماه‌هاي آتي نيز ادامه يابد، دور نيست روند كاهشي سال‌هاي گذشته تكرار نشود، كه از اين موضوع مي‌توان اينگونه نتيجه گرفت كه اگر در تمام طول مسيرهاي جاده‌اي پليس مستقر كنيم و يا اگر تمامي جاده‌ها را تحت پوشش دوربين‌هاي كنترل سرعت قرار دهيم، تا زماني كه جرايم قدرت بازدارندگي لازم را نداشته باشند به نتيجه‌ مطلوب دست نخواهيم يافت.

وي ضمن تأكيد بر تشديد ميزان جرايم رانندگي در كشور افزود: با توجه به تورم ۱۰۰ درصدي در چهار سال اخير، لازم است در خصوص ميزان جرايم رانندگي كه از ابتداي سال ۹۰ در حال اجرايي شدن است، بازنگري جدي صورت گيرد. ضمن اينكه ميزان جريمه تعيين شده از ابتدا نيز از بازدارندگي كافي برخوردار نبوده است.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه اغلب تصادفات رانندگي ناشي از خطاي انساني، سبقت و سرعت غيرمجاز، خواب‌آلودگي و مواردي از اين دست است، يادآور شد: با اين اقدام تا حدودي مي‌توان از بروز رفتارهاي پرخطر در رانندگان جلوگيري و آنها را كنترل كرد.

وي همچنين با اشاره به امضاي تفاهم‌نامه‌اي با مركز تحقيقات گفت: براساس اين تفاهم‌نامه، اقداماتي كه لازم است تمامي دستگاه‌ها براي ارتقاي ايمني انجام دهند به آنان ابلاغ خواهد شد.

براساس اين گزارش، سردار سرتیپ تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نيز در اين نشست، ضمن ارائه آماري درخصوص ميزان تصادفات رانندگي در سال جاري، به شناسایی ۳۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در سطح جاده‌ها اشاره کرد و افزود: این نقاط با نصب علايم، آشکارسازی شده و لازم است رانندگان ضمن توجه کامل به جلو، به خط‌کشی‌ها و علايم نیز توجه داشته باشند. 

وي با بیان اینکه بیشترین سفرها در طول تابستان به ویژه در نیمه دوم شهریورماه انجام می‌شود، تصريح كرد: این روزها حجم ترددها رو به افزایش است و باید اقداماتی که در گذشته تصویب شده و خروجی‌های مناسب داشته، پیگیری شود تا این هماهنگی بین پلیس و همه دستگاه‌های امدادی و خدمت‌‌رسانی تا پایان طرح تابستانی ادامه داشته باشد و بتوانيم سفری ایمن را برای هموطنان به ویژه در سفرهای زیارتی و سیاحتی رقم بزنیم.

سردار مهری يادآور شد: همچنين با توجه به بازگشایی مدارس، از تک تک اعضای کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی درخواست مي‌شود با تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بین دستگاه‌های مربوطه بتوان در این ایام نظم و انضباط بيشتري ایجاد کرد./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما