شناسهٔ خبر: 11777 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در سيرجان مطرح كرد:

تهیه طرح جامع ایجاد شهرک‌های اقماری در سیرجان / اعزام تیم بازرسی برای بررسی مشکلات اراضی سیرجان

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از سفر خود به استان کرمان ضمن اعلام تهیه طرح جامع ایجاد شهرک‌های اقماری در سیرجان از اعزام یک تیم ویژه بازرسی برای بررسی مشکلات اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز پنج شنبه ۲۰ شهریور در دومین روز از سفر خود به استان کرمان در مراسم بهره‌برداری از باند دوم ۸۰ کیلومتر بزرگراه کرمان - سیرجان - گل گهر  گفت: قطعا یکی از منابع درآمدی که باید به آن متمرکز شویم درآمد از محل خدمات است که این بخش دایره وسیعی را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه باید در جهت توسعه لجستیک پارک‌ها در استان کرمان تلاش کنیم گفت: با توجه به ظرفیت های استان کرمان بايد برای ایجاد حمل و نقل ترکیبی و همچنین حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه شبکه راه‌های شهرستان سیرجان بسیار ارزشمند است و کیفیت ساخت و ساز این منطقه به صورت عمومی مناسب و ایمن است گفت: سیرجان یک شهرستان مهاجرپذیر است و به منظور جلوگیری از تمرکز جمعیتی در آینده باید برای این منطقه ایجاد شهرک‌های اقماری را پیش بینی کرد. گرچه جذب جمعیت در یک منطقه تا حدی نقطه قوت محسوب می شود اما تمرکز بیش از حد جمعیت در بلند مدت می تواند مشکلات ترافیکی و زیست محیطی ایجاد کند بنابراین سیرجان از این منظر نیازمند ایجاد شهرک‌های اقماری است.

آخوندی گفت: با توجه به این که زیرساخت های جاده ای ، ریلی و هوایی در شهرستان سیرجان فراهم است پس از ایجاد شهرک های اقماری می توان امکان اتصال این شهرک ها را از طریق ریل فراهم کرد.

آخوندی با بیان اینکه ایجاد شهرک های مناسب اقماری و اتصال آن ها به یکدیگر نیازمند یک طرح جامع است از معاون استاندار کرمان خواست تا درخصوص تهیه این طرح اقدامات لازم انجام شود .

وی به پروژه بزرگراهی ۵۷۰ کیلومتری شیراز – استهبان – قطرویه – سیرجان و کرمان اشاره کرد و گفت: ۴۶۰ کیلومتر از این مسیر به بزرگراه تبدیل شد که ۸۰ کیلومتر از این مسیر ۴۶۰ کیلومتری در استان کرمان امروز به بهره برداری رسید ضمن اینکه ۱۱۰ کیلومتر باقی مانده از این محور نیز در دست اقدام قرار دارد. امیدواریم کریدور شرقی - غربی کرمان به سمت شیراز را به بزرگراه تبدیل کنیم. که هم از جهت ترانزیت و از جهت منطقه ای می تواند نقش خوبی داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی به بافت شهری کرمان اشاره کرد و گفت: به عنوان وزیر راه و شهرسازی وظیفه خود می دانم به شهرداری ها در حوزه های برنامه ریزی، طراحی اراضی و واگذاری قیر برای آسفالت راه ها کمک کنیم.

آخوندی با اشاره به پیگیری محورهای راهی شهرستان سیرجان گفت: درخصوص راه های روستایی و تکمیل شبکه راه های فرعی شهرستان نیز برنامه ریزی خواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم در شهرستان سیرجان بخش ریلی است گفت:باید تعداد قطارهای مسافری و باری را در این منطقه افزایش دهیم که امیدواریم با همکاری بنگاهای اقتصادی و نهادهای اجتماعی از جمله صنایع استان بتوانیم ناوگان مناسب برای این شهرستان داشته باشیم تا سیرجان را به صورت مستقیم به بندرعباس ، کرمان و تهران متصل کند.

وی با بیان اینکه به رغم تنگناهای مالی مسائل بنیادی درحوزه راه و شهرسازی را پیگیری خواهیم کرد گفت: شهرستان سیرجان با مشکلات زیادی در بخش اراضی مواجه است که برای بررسی و رفع آنها یک تیم بازرسی ویژه را به این شهرستان اعزام خواهم کرد تا مشکلات اراضی را مورد به مورد بررسی کنند و به من گزارش دهند./

نظر شما