شناسهٔ خبر: 117778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم  مطرح کرد؛

اخذ ۱۲۸ فقره سند تک برگ اراضی دولتی شهرستان سیرم

حسین منصورزاده - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم از تثبیت مالکیت و اخذ ۱۲۸ فقره سند تک برگ اراضی دولتی شهرستان سیرم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسین منصورزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم اظهار داشت: در راستای اجرای قانون حدنگار، صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی، اخذ اسناد تک برگی از اولویت‌های کاری این اداره است.  

 وی افزود: براین اساس و مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، ۱۲۸ فقره سند تک برگ مربوط به اراضی دولتی شهرستان سمیرم به نام دولت و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم اذعان داشت: در حوزه نهضت ملی مسکن این شهرستان، بررسی وضعیت ثبت نامی بالغ بر پنج هزار متقاضی از لحاظ سابقه واگذاری دولتی (از سامانه جامع املاک و مستغلات)، استعلام سابقه مالکیت از اداره ثبت اسناد و املاک و استعلام تسهیلات بانک مسکن انجام پذیرفت.  

 وی با اشاره به بررسی وضعیت و اصلاح فرم ج بیش از دو هزار و ۵۰۰ متقاضی گفت: این افراد بعضاً یا به دلیل اینکه در گذشته در طرح مسکن مهر ثبت نام نمودند و بنا به دلایلی ثبت نامشان منجر به واگذاری مسکن نشده است فرم ج آنان قرمز باقیمانده و یا به دلیل تشابه اسمی و عدم تشخیص سامانه قرمز شده است، که پس از مراجعه به این اداره اقدامات لازم در این خصوص بعمل آمد.  

منصورزاده بیان داشت: در راستای تامین زمین جهت طرح نهضت ملی مسکن در شهر سمیرم تغییر نمایندگی زمینی به مساحت ۱.۶ هکتار (اراضی مازاد جهاد کشاورزی - انبار جهاد کشاورزی) به نام سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد.  

وی در خصوص وضعیت طرح های توسعه شهری شهرستان سمیرم تشریح کرد: از شش شهر این شهرستان، شهر سمیرم دارای طرح جامع مصوب سال ۱۳۹۸ بوده و طرح تفصیلی آن در دست تهیه است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم با بیان اینکه شهرهای حنا، کمه و ونک دارای طرح جامع مصوب است گفت: شهرهای بیده و فتح آباد از شهرهای جدید شهرستان  است که برای شهر بیده نقشه پایه تهیه و تصویب شده و طرح هادی آن در دست تهیه است. همچنین برای شهر فتح آباد نیز نقشه پایه در حال تهیه است.  

وی عنوان کرد: به منظور آسفالت معابر فاقد آسفالت در محلات هدف بازآفرینی شهری شهرستان سمیرم، ۱۶۶ تن سهمیه قیر اختصاصی برای بافت فرسوده، تحویل شهرداری‌های سمیرم، حنا، کمه و ونک شد.