شناسهٔ خبر: 117790 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

اختصاص ۲۷۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی چهارمحال و بختیاری برای ساخت مسکن

شماسایی اراضی مازاد مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از انتقال سند ۲۷۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه های دولتی استان به نام دولت و به نمایندگی اداره کل راه و شهرسازی استان در قالب طرح جهش تولید مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در جلسه پیگیری صدور اسناد بر اساس تفاهم با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری تاکنون بیش از ۲۷۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی جهت ساخت مسکن در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به ابلاغ قانون جهش تولید مسکن و ضرورت تأمین زمین توسط وزارت راه و شهرسازی به منظور ساخت ۴۱ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان و کمبود زمین دولتی، شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: بر اساس پیگیری ها تاکنون اراضی مازاد دانشگاه‌ علوم پزشکی، دانشگاه شهرکرد، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و راهداری و حمل و نقل جاده ای در شهرستان‌هایی مانند شهرکرد، فارسان، لردگان، خانمیرزا شناسایی و پس از ارسال نقشه ها و طی مراحل قانونی، تغییر نمایندگی و صدور سند به نام راه و شهرسازی انجام شده است.

مقصودی اضافه کرد: همچنین انتقال سند ۱۴۰ هکتار دیگر از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی برای ساخت مسکن در دستور کار قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود تا یک یا ۲ ماه آینده اقدامات اداری آن انجام شود.