شناسهٔ خبر: 117822 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

موجودی کالاهای اساسی در بنادر به حدود ۷ میلیون تن رسید/ صرف ۲۰ میلیارد دلار در بخش ریل و بندر طی ۳ سال آینده/ رشد ۲۴ درصدی صادرات کالا از بندر امیرآباد به کشورهای حوزه CIS

بنادر رسیدن موجودی کالاهای اساسی در بنادر به مرز ۷ میلیون تن و اعلام صرف ۲۰ میلیارد دلار در بخش ریل و بندر طی ۳ سال آینده از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

موجودی ۶ میلیون و ۸۶۴ هزار تنی کالاهای اساسی در بنادر کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور ۶ میلیون و ۸۶۴ هزار تن است که در بنادر، اسکله‌ها و لنگرگاه‌ها دپو شده است.

بهره‌برداری از شناور بزرگ موسوم به «دریاپاک» برای مقابله با آلودگی دریایی در ماه جاری

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون امور دریایی وی ضمن تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته برای مقابله با آلودگی‌های دریایی به ویژه در سواحل جنوبی کشور، از بهره‌برداری از شناور بزرگ موسوم به «دریاپاک» برای مقابله با آلودگی دریایی در ماه جاری خبر دادند.

تخلیه و بارگیری ۲۳ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره)

با پذیرش ۸۰۰ فروند شناور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه سال جاری در مجموع ۲۳ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شده است.

۲۰ میلیارد دلار در بخش ریل و بندر طی ۳ سال آتی هزینه می‌شود

عضو کابینه دولت سیزدهم بر تقویت نقش ترانزیتی ایران در منطقه تاکید کرد و گفت: با ظرفیتی که در کشور ایجاد شده طی ۳ تا ۴ سال آینده در بخش ریل و بندر ۲۰ میلیارد هزینه می‌شود.

مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه ۱۴۰۲ حل شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اعزام نیرو به خارج از کشور با محدودیت‌های قانون خدمات کشوری مواجه هستیم در حالی که باید نیروهای دریایی دانش روز دنیا را بیاموزند و از مسئولان می‌خواهیم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای تأمین نیروی سازمان بنادر کمک کنند.

رفع دغدغه‌ آموزش نیروهای متخصص دریایی در برنامه هفتم توسعه

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از رفع دغدغه سازمان بنادر برای آموزش نیروی متخصص دریایی در برنامه هفتم توسعه خبر داد.

ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله اقتصاد دریا

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضروت توجه و حمایت ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی به مقوله دریا، گفت: اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است.

تخلیه و بارگیری بیش از ۲ میلیون و ۶۵۹ هزار انواع کالا در بندر خلیج فارس

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تشریح کارنامه شش ماهه بندر خلیج فارس گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ماه امسال، ۲ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۳۰۸ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در حیطه نظارتی بندر خلیج فارس تخلیه و بارگیری شد.

رشد ۲۴ درصدی صادرات کالا از بندر امیرآباد به کشورهای حوزه CIS

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری میزان صادرات کالا از بندر امیرآباد به کشورهای حوزه CIS بیش از ۴۸۰ هزار تن بوده است که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

بهره‌برداری از چندین سامانه مدیریت هوشمند عملیات بندری- دریایی در بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بهره برداری از چندین سامانه مدیریت هوشمند عملیات بندری- دریایی، روند هوشمندسازی بندر بوشهر را شتابان کرده است.