شناسهٔ خبر: 117861 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دامغان خبر داد؛

احداث و بهسازی بیش از ۱۲ کیلومتر از راههای روستایی دامغان

راه روستایی دامغان.jpg رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دامغان از احداث و بهسازی بیش از ۱۲ کیلومتر از راههای روستایی دامغان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سمنان، حسین ابوطالبی گفت: باتوجه به سیاست دولت مردمی سیزدهم بر توجه به مناطق محروم بیش از ۱۲ کیلومتر راه‌های روستایی شهرستان دامغان احداث و بهسازی شده که توجه به این میزان راه روستایی شهرستان دامغان در پنج سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به لزوم پشتیبانی منابع مالی از اعتبارات استانی به منظور تسریع در روند بهسازی راه‌های روستایی یادآور شد: ۹ روستای دامغان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از نعمت آسفالت برخوردار شده اند که عمده اعتبارات آن از محل استانی بوده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دامغان همچنین خاطر نشان کرد: اجرای این حجم پروژه‌ راه روستایی با تخصیص قیر رایگان و اجرای زیرسازی امانی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دامغان با کاهش هزینه قابل ملاحظه ای همراه بوده و در تسریع روند اجرای آن کمک شایانی نموده است.

ابوطالبی همچنین اظهار داشت: اولویت سازمان که متعاقبا اولویت ما نیز می باشد بر این پایه بنا شده که روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت آسفالت شدن راه های منتهی به روستای خود قرار گیرند که تلاش می شود این روستاها اولویت بندی شده و طبق برنامه زمان بندی نسبت به بهسازی و آسفالت راه دسترسی این روستاها اقدام شود.

وی در پایان گفت: شهرستان دامغان دارای ۵۸۰ کیلومتر راه روستایی است که بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی از ضروریات توسعه آن محسوب می‌شود و با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در محورهای فرعی و روستایی ادامه خواهد یافت.