شناسهٔ خبر: 11794 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش ابر و تداوم هوای خنک در تهران/ عبور موج بارشی از نوار شمالی کشور

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی با پیشبینی بارش‌های پراکنده در اکثر نقاط کشور علت بارندگی در استان‌های شمالی را عبور موج بارشی دانست و گفت: تداوم هوای خنک در تهران تا سه روز آینده پایدار است.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز شنبه ۲۱ شهریور و روزهای آینده گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌ها برای سه روز آینده در جنوب کشور و از اوایل شب به بعد شاهد رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم بود. همچنین برای امشب نیز در استان‌های هرمزگان، فارس، بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه غربی کرمان، جنوب یزد، خوزستان و همین طور استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس همچون چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات خوزستان رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز عبور موجی از روی نوار شمالی کشور در استان‌های شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان بارش‌های پراکنده را سبب می‌شود. همچنین برای روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش‌ها به ارتفاعات شرقی البرز و خراسان شمالی نیز می‌رسد که در این مناطق نیز شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

گودرزی افزود: امروز آسمان تهران کمی ابری است که برای ساعات بعداز ظهر و اوایل شب، افزایش ابر و وزش باد را داریم. برای فرداشب و دوشنبه شب نیز در ارتفاعات استان تهران بارش‌های پراکنده و گاهی رعد و برق پیشبینی می‌شود. حداکثر دمای امروز تهران ۳۴ درجه سانتیگراد است و همچنان هوای خنک را برای تهران خواهیم داشت. /

نظر شما