شناسهٔ خبر: 118000 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

استاندار مرکزی:

زیرگذر شهر جدید امیرکبیر در پاسخ به مطالبات مردم احداث و افتتاح شد/شرایط اسکان باکیفیت مردم در استان مرکزی فراهم‌ می‌شود

مخلص الائمه استاندار مرکزی بر فراهم شدن شرایط اسکان باکیفیت مردم در استان مرکزی تاکید کرد و گفت: امیدواریم همزمان با توسعه واحدهای مسکونی شهر جدید امیرکبیر جمعیت نیز به تناسب افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار استان مرکزی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی ۲۰ هزار واحد مسکونی ۲۵۰ متری یک طبقه حیاط‌دار در شهر جدید امیرکبیر در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: شهر جدید امیرکبیر یکی از ظرفیت‌های مهم شهرسازی کشور است و به عنوان یکی از شهرهای ویلایی و با ظرفیت شناخت می‌شود که باید به افق موردنظر برای توسعه دست یابد. با دستور وزیر راه و شهرسازی و برنامه‌ریزی که در شرکت عمران شهرهای جدید ایجاد شده است امیدوار هستیم تا این ظرفیت فعال شود و ۲۰ هزار متقاضی مسکن ثبت‌نام و تایید شده در اجرای این طرح مشارکت کنند.

استاندار استان مرکزی ضمن دعوت از متقاضیان مسکن در استان مرکزی برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر گفت: افرادی که در شهرهای مجاور و شهرهای صنعتی اطراف شهر جدید امیرکبیر مشغول به کار هستند در شهر جدید امیرکبیر برای خرید واحدهای طرح نهضت ملی مسکن مشارکت کنند و از این فرصت ایجاد شده استفاده لازم را ببرند.  

مخلص‌الائمه با اعلام اینکه شهر جدید امیرکبیر امکانات زیرساختی از جمله مدرسه، درمانگاه و سایر خدمات عمومی را داراست، توضیح داد: امیدواریم همزمان با توسعه واحدهای مسکونی شهر جدید امیرکبیر جمعیت نیز به تناسب افزایش یابد.

استاندار مرکزی همچنین از افتتاح زیرگذاری در شهر جدید امیرکبیر با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود: زیرگذر شهر جدید امیرکبیر با تلاش‌ها و همت وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به مطالبات مردم احداث شد که با حضور مردم و وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

وی تکمیل فاضلاب شهر جدید امیرکبیر با سیستم پیشرفته را از دیگر اقدامات مهم دولت و وزارت راه و شهرسازی در استان مرکزی برشمرد و گفت: در تلاش هستیم تا زمینه اسکان باکیفیت مردم را در شهر جدید امیرکبیر فراهم کنیم.