شناسهٔ خبر: 11803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش از مرز یک میلیون تن گذشت / رونق سفرهای تفریحی دریایی در جزیره مرجانی

برج سازی در کیش مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندر جزیره مرجانی خلیج فارس طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "محمود قنبری" ضمن تشریح عملکرد بندر تجاری کیش در بخش های کالا و مسافر در پنج ماهه سال ۹۴، گفت:در مدت یادشده، در مجموع یک  میلیون و ۳۱ هزار و ۴۵تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، ۹۰۶ هزار و ۹۲۲تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۲۴ هزار و ۱۲۳تن به آن کالاهای نفتی اختصاص دارد.

صادرات ۱۸۰۰ تن کالای غیرنفتی از بندر کیش

وی سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بنادر را بیش از ۴۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان، قریب به ۳۷ هزار و ۹۲۸ تن مربوط به فعالیت های واردات و بالغ بر یکهزار و ۸۱۴ تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص یافته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون را ۸۶۷ هزار و ۱۸۰ تن اعلام کرد.

افزایش ۲۵ درصدی جمعیت مسافران تفریحی دریایی

قنبری با اعلام اینکه این منطقه جغرافیایی زیبا به عنوان یکی از جزایر دارای جاذبه های متنوع گردشگری دریایی و تجاری ، هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی از دورترین نقاط ایران است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون،در مجموع ۲۳۰ هزار و ۲۲۸ نفر مسافر در این جزیره جابجا شدند.

وی بیان کرد:در سال جاری، ۱۳۰ هزار و ۳۷۹ نفر مسافر و گردشگر به وسیله شناورهای تفریحی از طریق بندرگاه این جزیره جابجا شدند که ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گفته این مقام مسئول، ورود و خروج ۳۴ هزار و ۴۷۴ دستگاه خودرو متعلق به مسافران در پنج ماه گذشته از طریق شناورهای لندینگ کرافت در جزیره کیش به ثبت رسید.

تردد ۶۴۰۰ شناور در بندر کیش در پنج ماه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش در پایان افزود: تردد شناورها در این جزیره به شش هزار و ۴۰۱ فروند رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

بندر کیش با بهره مندی از ۱۴ پست اسکله دارای ظرفیت اسمی سالانه بیش از ۴ میلیون تن و ظرفیت جابجایی ۷۳۰ هزار مسافر دریایی در سال است. این بندر با آبخور حداکثر ۱۰ متر قابلیت پهلودهی کشتی هایی تا ظرفیت ۱۵ هزار تن را داراست./

نظر شما