شناسهٔ خبر: 11804 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت بازسازی بافت‌های فرسوده كردستان

بافت فرسوده تبریز مدير كل راه و شهرسازی كردستان ضمن اعلام خبر شناسايی ۲۹۵ هكتار بافت فرسوده در شهر سقز وتلاش برای بازسازی آن گفت: بازسازی بافت‌های فرسوده استان به ويژه سقز نه تنها يك نياز لازم بلکه ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی کردستان،محمد صادق وجدي در جريان بازديد از وضعيت بافت فرسوده شهر سقز گفت: بر اساس مطالعات و بررسي هاي صورت گرفته در حال حاضر ۲۹۵ هكتار بافت فرسوده در مركز شهر سقز شناسايي شده است.

وي با بيان اينكه مرمت و بازسازي بافت هاي فرسوده در شهرهاي مختلف استان كردستان به ويژه سقز يك نياز لازم و ضروري است، بيان كرد: توجه به اين مهم مي تواند زمينه را براي توسعه عمران شهري در شهرهاي استان كردستان فراهم كند.

مدير كل راه و شهرسازي استان كردستان با اشاره به پروژه بافت فرسوده جنوب شهر سقز و اقدامات صورت گرفته براي بازسازي و مرمت آن گفت: اين پروژه در قالب بيش از ۱۱۰ هكتار تعريف شده و قرار است با توجه به تشكيل تعاوني هاي مختلف كار بازسازي و مرمت آن به صورت جدي دنبال و پيگيري شود.

وي با بيان اينكه در قالب عملياتي كردن اين پروژه هشت تعاوني ساماندهي شده اند، يادآور شد: تلاش براي بازسازي اين بافت فرسوده مي تواند نه تنها چهره شهر را عوض كند كه زمينه براي بهره برداري از ظرفيت هاي آن به ويژه در بخش مسكن نيز فراهم مي شود./

نظر شما